Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket sparar du per månad & hur mycket pengar har du till nöjen per månad?


Ämnesstartare

Hur mycket sparar du per månad & hur mycket pengar har du till nöjen per månad?

Jag lägger ner ca 1 000 kr i månaden på nöjen, kläder, smink och godis/glass/coca cola. Är det mycket eller lite?


   
Citera
Ämnesstartare

låter normalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sparar ⅝ och bränner upp resten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

olika. denna månaden sparade jag 7000 kr tex medan andra månader kanske 1000. har la typ närmare 1000 kr till nöjen, beror på vad som menas med nöjen. 


   
SvaraCitera
höna

Brukar spara 4-5000 men senaste tiden har jag inte kunnat pga lite lön, är timanställd och har vart ledig mkt under sommaren. Lägger typ 2000 på nöjen å resten på mat och busskort och resor och så. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sparade väl en 5-7 papp i månaden när jag arbetade, nu med CSN så ja... jag vetifan. Lägger nog iaf runt en tusenlapp på nöjen per månad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag får 1050 kr i månaden och sparar det allra mesta. har inga utgifter direkt öht. någon hundring på busskort ibland, lägger ut pengar för mat, kanske utemat en gång i månaden... lite kläder ibland men oftast billiga på typ myrornas, så kanske 300 kr i månanden max?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

livin' da cheap life... gräs typ varannan månad i och för sig, men delar det så blir typ bara 400 kr. vilket typ är mitt enda nöje.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sparar 0 nu. när jag jobbar kanske 18-19 typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är olika och det är dåligt. Borde ha ett fast sparande. Fast jag borde ha en fastare inkomst också, så det jämnar ju ut sig.
Mina bröst och min röv kunde ju vara lite fastare de med. Borde väl fixa till det med men man är ju av det bekväma släktet så det lär man väl inte ta i tu med innan man blir _ful_


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

slösar kanske 1-2k, sparar 15-16k

när jag gick i skolan sparade jag 0 kr och slösade resten som var typ 800kr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Mina bröst och min röv kunde ju vara lite fastare de med

där kom de fram va de va! :$ gör squats 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varierar som fan, men sparar väl 8-10 papp åtminstone, försöker iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

där kom de fram va de va! :$ gör squats 😉

det var ej det jag menade men ah borde väl men sålänge jag ser hyfsat bra ut lär jag nog inte göra det för ofta mvh ärligheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Just nu sparar jag 3000/månad och lägger ca 3-4000 på nöjen.

 


   
SvaraCitera