Aviseringar
Rensa alla

hur mycket syns det?


Ämnesstartare

tack vare ätstörningen har jag nu gått ned 17 kilo..
frågan är den, (eftersom jag fortfarande ser mig som fet och äcklig)
hur mycket syns det? om man tappat alla dom kilon?

jag fick höra igår på julafton av min systers ex som sa " hur ska du kunna klara av det? det är ingenting kvar av dig, du ser ut som en streck gubbe, hur orkar du ens rida och sköta din häst??"

har ni varit med om att ni sett någon som gått ned närmare 20 kg och tycker ni det är stor skillnad då?

jag är 175 cm och väger 46
(har stor benstomme också eller vad man säger..)


   
Citera
Ämnesetiketter

only_me:

jag är 175 cm och väger 46

[cry][cry]


   
SvaraCitera

Det syns nog väldigt bra


   
SvaraCitera

Det är nog det första man tänker på när man ser dig.


   
SvaraCitera

Du tror allvarligt på att en som förmodligen var normalviktig från början, och går ned 20 kg, att det inte skulle synas? [confused]


   
SvaraCitera

only_me:

tack vare ätstörningen har jag nu gått ned 17 kilo.. frågan är den, (eftersom jag fortfarande ser mig som fet och äcklig)hur mycket syns det? om man tappat alla dom kilon?

Hade en vän som var så sjukt vacker, hon gick nog ner något liknande och det var alldeles hemskt. Det var som om all hennes livskraft sugits ur henne och kvar var det lilla sargade stycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vozrozhdenie:

Du tror allvarligt på att en som förmodligen var normalviktig från början, och går ned 20 kg, att det inte skulle synas?

när du säger det sådär låter det som om jag vore en urflippad jävla idiot men etersom jag fortfarande är kvar i min anorexi och vill veta vad friska människor skulle tycka eller har sett något liknande har tyckt...
du behöver inte kommentera om du ska försöka få mig att känna mig som en idiot.. för de gör du och det sårar mig..


   
SvaraCitera

only_me:

du behöver inte kommentera om du ska försöka få mig att känna mig som en idiot.. för de gör du och det sårar mig..

Det jag menade var att för en normalviktig person är 20 kilos viktnedgång väldigt mycket. Så svaret på din fråga är att det garanterat är stor skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det var som om all hennes livskraft sugits ur henne och kvar var det lilla sargade stycket.

många säger så till mig... jag hatar att jag inte kan se det själv. jag känner mig isolerad i min ätstörning... detta är inte jag.. alla mina vänner och familjer säger " du har alltid varit den där som sträckt på sig och visat att "här är jag!" men nu är jag tyst, tar int för mig och sr ihop sjunken ut.. sen står jag utsvulten framför spegeln och ser det jag inte vill se...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vozrozhdenie:

Det jag menade var att för en normalviktig person är 20 kilos viktnedgång väldigt mycket. Så svaret på din fråga är att det garanterat är stor skillnad.

okej.. det var fel av mig att skälla på dej.. förlåt..


   
SvaraCitera

det syns mkt. jag har gått upp 6 kg sedan i somras och det SYNS. kul att vi är lika långa och det skiljer 18 kg mellan oss btw. hoppas du blir frisk.


   
SvaraCitera

only_me:

hur mycket syns det?

Uppenbarligen ganska så mycket eftersom att

only_me:

du ser ut som en streck gubbe

only_me:

har ni varit med om att ni sett någon som gått ned närmare 20 kg och tycker ni det är stor skillnad då?

Det beror ju en jäkla massa på hur personen såg ut innan. Men 20 kilo är ju en hel del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

det syns mkt. jag har gått upp 6 kg sedan i somras och det SYNS. kul att vi är lika långa och det skiljer 18 kg mellan oss btw. hoppas du blir frisk.

okej... men du är normalviktig.. tack så mycket


   
SvaraCitera

only_me:

jag känner mig isolerad i min ätstörning...

Jag känner igen mig i det, även fasst jag inte har haft det.

Jag har gått igenom diverse mentala svårheter och vet ju hur man sjunker in i sig så, och när jag glömt att äta i några dagar blir det nästan ännu värre så kan förstå hur du menar.

Men jag skulle söka hjälp hos tex BUP om jag var du, en ätstörning kommer ju inte bara sådär utan det är ju att man vill ha utlopp för sina känslor.


   
SvaraCitera

Kan inte säga direkt hur det syns på dig i alla fall för att ja har inte sett dig. Jag har eller rättare sagt är på väg mot en ätstörning & har gått ner 7 kilo & folk kommenterar redan, men gud så smal du har blivit sen sist vi såg & mår du bra?... ja tkr att du har blivit så smal!
Ja har en kompis som har anorexia & det syntes redan efter ett par kilo på henne. Men det e olika från person till person tror ja ....
Men hoppas att du blir frisk!


   
SvaraCitera

Man märker ganska enkelt om folk har gått ner 4-5 kilon.

Så 17 lär ju märkas.


   
SvaraCitera