Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket tjänar man?


Ämnesstartare

Som rubriken lyder, hur mycket tjänar man i månaden (ungefär) på ett HELT vanligt extrajobb? Inte sommarjobb eller heltidsjobb, utan extrajobb. Är det värt att söka ett som 16 åring eller är det alldeles för dålig lön? Hittar nämligen inget på google och mina vänner jobbar svart så är ju inte direkt pålitligt...

Och kanske viktigaste frågan, hur många timmar i veckan/månaden jobbar man?


   
Citera
Ämnesetiketter
theooz

beror ju på men mellan 4-8k om du jobbar bra på helgerna.


   
SvaraCitera

Hur långt är ett snöre? 
Din fråga är alldeles för svår/krånglig att ta reda på.
Vilken bransch kommer du jobba i?
Kommer du jobba bara på helger eller även på vardagar?
Hur gammal är du och har du jobbat/pluggat inom branschen sedan innan?
Du tjänar mer hos privata aktörer än hos kommunala/statliga bolag etc. 

Jobbar själv inom handels och tjänar 4000-6000 efter skatt med bara helgjobb.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror helt på vilket jobb du ska jobba ,med.
Jag studerar nu och kör buss en gång i veckan ungefär och får ut runt 2-3K efter skatt.
Då jobbar jag ca 25h/v och timlönen är runt 157kr.

Då du är 16år så lär du nog ha en lön på ca 80kr, fortfarande beroende på jobb, och det lär inte bli en större slant om du inte jobbar väldigt mycket då.

Nu räknar jag snålt med timmar men låt oss säga att du jobbar 5h/vecka. Då jobbar du alltså 20h på en månad och får då 80kr/h. 
1600kr.
Du kan skattejämka för att slippa skatta men då får du inte tjäna mer än 19 670kr (2019).
Tjänar du mer än det så blir det skatt på det och då är det ca 30% av lönen så då får du ut ca 1100kr.


   
SvaraCitera

extrajobb är just extra dvs när det behövs arbetare jag var extraanställd inom tiger och jobbade deltid på Espresso fick 23k i lön varje månad utan csn inräknat kan tillägga att jag var 18 när jag jobbade på espresso men sök till donken eller likanande du får ingen jättebra lön men du får en grundlön som är väl 5-9k


   
SvaraCitera