Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket väger ni??


Är 171 cm lång och väger någonstans mellan 90-100 kg. Läskigt. Aldrig skrivit ut det i text såhär eller överhuvudtaget sagt det till någon alls.

Så ja, är överviktig. Men eftersträvar att acceptera min kropp och tycka om den ändå =)


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:
Är 171 cm lång och väger någonstans mellan 90-100 kg. Läskigt. Aldrig skrivit ut det i text såhär eller överhuvudtaget sagt det till någon alls.

Så ja, är överviktig. Men eftersträvar att acceptera min kropp och tycka om den ändå =)

handlar ju inte om att du ska hata din kropp, eller följa 1 viss ideal, men övervikt är oftast inte så hälsosamt för kroppen


   
SvaraCitera

Jag är 160 lång och väger 83.. och ja jag skäms Hjärta


   
SvaraCitera

Abrielle96:
Jag är 160 lång och väger 83.. och ja jag skäms Hjärta

varför skäms du?


   
SvaraCitera

kukoxo: handlar ju inte om att du ska hata din kropp, eller följa 1 viss ideal, men övervikt är oftast inte så hälsosamt för kroppen

Jag har vägt mindre men varit precis lika ohälsosam. Vikten i sig säger inget om någons hälsa. Det är ju inte vikten i sig som gör någon ohälsosam, utan livsstilen som ofta hör ihop. Notera dock "ofta", inte alltid.

Jag anser att det är viktigare att tycka om sig själv än att eftersträva en viktnedgång (så länge man inte väger 200 kg och är sängbunden, typ). Att gå ner först och tycka om sig själv sedan är fel ordning, i mina ögon. Det är även den attityden som grundar för ätstörningar. "Om jag bara går ner ** kg så kommer jag trivas med mig själv". Det funkar ju inte så.

Det är så lustigt hur bekymrade människor blir av främlingars hälsa när det gäller övervikt.


   
SvaraCitera

KaulitzLovin:

varför skäms du?

För att jag väger mycket gemfört med min längd!


   
SvaraCitera

Abrielle96:

För att jag väger mycket gemfört med min längd!

du kan ju banta, eller blir du kanske längre


   
SvaraCitera

Är du en personlig tränare?

KaulitzLovin:

du kan ju banta, eller blir du kanske längre


   
SvaraCitera
Åtta

passe:

Var inte du 194??

Nepp. Åtminstone inte så vitt jag vet.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag har vägt mindre men varit precis lika ohälsosam. Vikten i sig säger inget om någons hälsa. Det är ju inte vikten i sig som gör någon ohälsosam, utan livsstilen som ofta hör ihop. Notera dock "ofta", inte alltid.

Jag anser att det är viktigare att tycka om sig själv än att eftersträva en viktnedgång (så länge man inte väger 200 kg och är sängbunden, typ). Att gå ner först och tycka om sig själv sedan är fel ordning, i mina ögon. Det är även den attityden som grundar för ätstörningar. "Om jag bara går ner ** kg så kommer jag trivas med mig själv". Det funkar ju inte så.

Det är så lustigt hur bekymrade människor blir av främlingars hälsa när det gäller övervikt.

ja, undervikt är lika ohälsosamt som övervikt. har man en god hälsostil är man förhoppningsvis varken överviktig(nu menar jag inte mullig eller lite fet) eller underviktig, visst det finns krafti benstomme : pp o sjukdomar som leder till övervikt, men sånt här är oftast bara ursäkter
man kan tycka om sin kropp samtidigt som eftersträvar ett hälsosammare liv. jag vet inte vad din övervikt beror på, men tycker det är rätt dumt att sitta hemma och äta pommes samtidigt som man ska lära sig älska sin kropp. obs ja det är lika ohälsosamt som någon som sitter hemma och svälter, så jag inte låter som värsta äsproffset


   
SvaraCitera

sicilianmind:
Är du en personlig tränare?

LOL 14 år


   
SvaraCitera

KaulitzLovin:

du kan ju banta, eller blir du kanske längre

För det första lilla gumman.. jag blir inte längre.  För det andra.. banta? -Viket skämt.  För det tredje.. jag försöker acceptera min kropp, men det betyder inte att jag kommer sluta skämmas på ett tag.


   
SvaraCitera

Du kan inte ge ohälosamma tips såsom att banta, om du nu inte har någon som helst kunskap bakom träning och viktnedgång

KaulitzLovin:

LOL 14 år


   
SvaraCitera

Abrielle96:

För det första lilla gumman.. jag blir inte längreFör det andra.. banta? -Viket skämt.För det tredje.. jag försöker acceptera min kropp, men det betyder inte att jag kommer sluta skämmas på ett tag.

LOL


   
SvaraCitera

KaulitzLovin:

LOL

LOL? Är det de bästa du kunde säga eller? det är såååååå 2010.


   
SvaraCitera