Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket vätska kan man tappa i kilo under 24 h fasta?


Ämnesstartare

Hej! Jag är bara lite nyfiken och undrar om det är någon som testat på 24 h fasta och räknat ut hur mycket vätska man tappat? Då menar jag att man enbart druckit vatten och inte ätit något på 24 h. 
Läste om en kille som tappat 2,5 kilo i vätska på endast 24 h. Tycker det låter sjukt mycket!? Är det ens möjligt?! På så kort tid. 
Tacksam för svar! Skriver en uppsats nämligen om just fasta så skulle vara kul att få lite svar på den frågan. 


   
Citera
Ämnesetiketter
Kudhos

möjligt? Jadå. Om du inte äter och dricker så kommer du tappa kilon. Men du kommer gå upp allt om inte mer när det har gått 24h. 
Kroppen är fylld med vätska och mat. Om du inte fyller på, men ändå förlorar så blir du lättare. Har du förstoppning och senare går på toa "med framgång" så kan du tappa 1 kg bara på det. 


   
SvaraCitera

Jag har glömt bort att äta ex antal gånger. Tror tt jag gick ner ca 3 kg på 2 dagar då jag inte åt något alls. Men som sagt, man går ju upp allt så fort man börjar äta igen.

 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

testa... det är ju i vilket fall helt individuellt...


   
SvaraCitera

många som borde bli låsta i den här tråden för att de uppmanar till att svälta sig.


   
SvaraCitera

Lika mycket som du går upp dagen efter. Ät mat o drick vatten o va lycklig 


   
SvaraCitera

Vet inte vad du menar med "tappa" men man kan svettas 5-6 liter under en dag, sen så är man ju på toa också. Beror även stort på hur mycket du dricker under dygnet. Kan nog lätt bli 5 kg.


   
SvaraCitera

Jag har gått ner 5 kilo på 36h, så ja, det lär du kunna.


   
SvaraCitera
Yoliah

Vattenfasta inte det är sjukt farligt!Shockerad


   
SvaraCitera

Ca 2 kg är väl rätt normalt


   
SvaraCitera

Allt du ev tappar kommer du att gå upp sedan igen när du börjar äta, och mer. Allt du kommer att uppnå är trötthet och kanske viktuppgång. 


   
SvaraCitera