Aviseringar
Rensa alla

Hur når jag 300 poäng?


Ämnesstartare

[Notera, Jag går i 8:an]
Hej..Jag fick ju mina betyg idag som alla andra Stockholm-bor. Däremot vad det inte som önskat.
Matte: A
Svenska: A
Engelska: C
Idrott: E
Biologi: C
Kemi: B
Fysik: B
Teknik: A
Slöjd: A
Musik: B
Samhällskunskap: B
Historia: B
Religion: C
Geografi: C
Bild: C
Hemkunskap: B
Vad skulle kunna göras för att få 300 poäng nästa termin? Era Tips.. förslag och diverse.


   
Citera
Ämnesetiketter

plugga plugga plugga

alt. blackmaila lr charma brallorna av lärarna 


   
SvaraCitera
Kudhos

Bara du kan ta ansvar. Planera och plugga. 


   
SvaraCitera
Töntt

Höj dig i de lätta ämnena som religion, geografi, idrott och biologi. 


   
SvaraCitera

Skriv saker utförligt och nyanserat Blink


   
SvaraCitera

Tycker dina betyg ser tillräckligt bra ut jag men. Skulle jag ha dina skulle jag vara skolans lyckligaste människa!


   
SvaraCitera

Har du inget moderntspråk? (spanska, Franska, tyska you know)


   
SvaraCitera

bozhe moi shto skazal! läste själv ryska steg 1 till 4 i Lidköping Ledsen

tycker att du ska stå på dig med dina meriter i ryska och få betyg i det, har hört att skolor kan efterlysa examinator iaf och är tvungna att göra detta i händelse av modersmålsundervisning.

Tipsar f.ö om humaniora dvs "etik och moral kursen" eller "psykologi" är intressant men du verkar lagd åt mattematiska hållet så läs vidare nivåer i matte och fysik.


   
SvaraCitera

Jag ser att du har E i Idrott och mestadels C och A i alla andra ämnen. E:et kommer att dra ner hela ditt betyg så satsa på idrotten så att du iaf får ett C.
Jag räknade ut din totala poängsumma och det var 245 så om du fixar från idrottens E till C så får du iaf 250p.

Du behöver ha B i alla grenar förutom några som du har A i för att kunna få 300p, det borde du kunna klara antar jag.
Sjukt bra betyg har du iaf!
En fråga bara. Varför vill du ha 300p? Är det någon superduper skola som du vill börja i eller?
Om du fixar 270p så kan du börja i Norra Real. Det är den enda skolan som jag vet har högt intagningspoäng.


   
SvaraCitera

Plugga?


   
SvaraCitera

jag räkna ut dina poäng och du fick 270 poäng. om jag har rätt...
och det är bra. Jag går själv i nian och har med 270 poäng....

fast jag har inga A elr E. så dina poäng är faktiskt bra. hehe. 
nej men jag tycker faktiskt att du kan höja dig till ett c i idrott.

t.ex jag som är med (nästan) på alla idrott lektioner får ett c....
så du ska bara vara aktiv så läraren ser att du klarar dig och såå.

assså jag har inte 300 poäng sj. men jag känner några som fick det.

ett tips: smörj som fan för lärarna, prata mkt på lektionerna ( skoja) lite med lärarna och så.....


   
SvaraCitera

du kanske kan tala med de lärare där du vill höja dig om vad de anser sig sakna för ett högre betyg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag glömde meddelade att uppdraget är lyckat, fick 305 poäng.

Förmodligen blir det ett nytt tråd, med nya mål innan skolan börjar 😉


   
SvaraCitera

Plugga mer är ju den mest självklara lösningen. Eftersom du enbart har E i idrott och har bra betyg i de andra ämnena antar jag att det beror på dina fysiska prestationer, och inte de teoretiska. Du kanske kan börja träna mer i sommar, eller börja någon sport eller liknande?

Däremot anser inte jag att du egentligen behöver förändra dina betyg, för de ser redan riktigt bra ut. Så länge du kommer in på ett gymnasium (vilket du gör med dessa betyg) spelar inte dina grundskolebetyg någon roll, då ingen kommer kolla på dem i framtiden. Glad


   
SvaraCitera

Det som sänker dig rejält är E:et i idrott, annars så finns det inte mycket att göra förutom att du pluggar mer.


   
SvaraCitera