Aviseringar
Rensa alla

hur nödvändigt tycker du att det är att trycka ner någon till förmån för ditt eget låtsasvälbefinnande på en skala från ett till tio?


Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin:

det bidrar till att personen blir frustrerad över att man behandlar den illa och så har ett problem blivit flera. bättre att prata. 

jag tror du tycker så här pga du är tjej. det är inte samma för killar och tjejer. vi lever i en helt annan värld. i kill världen ska man visa sig tuff. det är en tävling. både psykiskt och fysiskt. vem kan haffa flest brudar, vem har flest vänner, vem har störst, vem har muskler, vems lag e bättre etc. killar slåss mkt. mycket fula ord också.


   
SvaraCitera
reben

Sandor:

ja? du har rent ut sagt mobbat mig under min tid på um. valde att avstå umträffen i malmö bara för att du kommer vara där.

dock så känner jag på mig att du inte hade vågat säga nåt irl till mig.

vfr skulle jag inte ??


   
SvaraCitera

den sekundära pycnoharkessiska teorin: vill du att någon ska känna samma dåliga känslor som du har känt?

nej, det vill jag inte. Men i fallet med min syster ville jag att hon skulle känna ngt för mig överhuvudtaget, om det var ilska eller kärlek spelade inte så stor roll för mig då. 


   
SvaraCitera
reben

den sekundära pycnoharkessiska teorin:
e du ju

fast gör sånt ändå 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

vfr skulle jag inte ??

varför är du elak mot mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandor:

jag tror du tycker så här pga du är tjej. det är inte samma för killar och tjejer. vi lever i en helt annan värld. i kill världen ska man visa sig tuff. det är en tävling. både psykiskt och fysiskt. vem kan haffa flest brudar, vem har flest vänner, vem har störst, vem har muskler, vems lag e bättre etc. killar slåss mkt. mycket fula ord också.

har aldrig förnekat att den manliga könsrollen på många sätt är mkt keff för killar, det här handlar inte om att bråka, utan om att trycka ner. 

shatter:

nej, det vill jag inte. Men i fallet med min syster ville jag att hon skulle känna ngt för mig överhuvudtaget, om det var ilska eller kärlek spelade inte så stor roll för mig då. 

lätt hänt

reben:

fast gör sånt ändå 🙁

"det finns inget bakom oss, vi kan bara se framåt"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja du. reben trycker ner mig. fråga henne. när jag tom skrev att jag inte ska komma på träffen pga hon så sa hon "jag skulle göra samma irl".

hon e ond.


   
SvaraCitera
reben

Sandor:

varför är du elak mot mig?

jag är inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

jag är inte det.

jättesnällt av dig att kalla mig loser, tönt, oskuld, "avregga dig", efterbliven, "vem vill råna dig". etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0 Skulle jag tro. Dock så var jag mobbare i mina yngre dagar, men tror aldrig att det fanns något djup i det hela, det bara var så. Men jag mådde rätt dåligt, gör det fortfarande för hur jag betedde mig. Men det coola är att mitt och en kompis största "mobboffer" förlät mig, och vi blev kompisar, och är det fortfarande. Tyckte jag var väldigt fint av honom och det fick mig att sluta. 


   
SvaraCitera
reben

Sandor:

jättesnällt av dig att kalla mig loser, tönt, oskuld, "avregga dig", efterbliven, "vem vill råna dig". etc.

m för du är jättesnäll mot mig elr

efterbliven låter inte som ngt jag skulle säga där har du nog blandat ihop mig med ngn annan

ps kan stanna hemma om du vill gå på träffen 🙂


   
SvaraCitera
mynona

Inte alls nödvändigt. Jag föredrar att må bra på riktigt och jag mår bra av positiva handlingar mot och från andra snarare än tvärtom. Jag kan ärligt säga att de gånger andra uppfattar mig som elak har jag i de allra flesta fall inte haft för avsikt att vara det. När de trots allt uppfattar mig som elak trots att jag inte har menat att vara det så känner jag dock inget dåligt samvete. Avsikten avgör det hela för mig. De gånger jag faktiskt varit elak med avsikt sker under ilska orsakad av provokation och inte för att jag själv ska känna mig bättre, för det gör jag knappast. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:
0 Skulle jag tro. Dock så var jag mobbare i mina yngre dagar, men tror aldrig att det fanns något djup i det hela, det bara var så. Men jag mådde rätt dåligt, gör det fortfarande för hur jag betedde mig. Men det coola är att mitt och en kompis största "mobboffer" förlät mig, och vi blev kompisar, och är det fortfarande. Tyckte jag var väldigt fint av honom och det fick mig att sluta. 

du kan bete dig rätt illa mot folk här, säga taskiga saker även fast du inte menar det som något "taskigt" tror jag att du fortsätter trycka ner andra, medvetet elr omedvetet. det finns alltid en anledning till att man beter sig på ett visst sätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

ps kan stanna hemma om du vill gå på träffen 🙂

men ibland när jag e snäll så e du elak...eller så söker du upp mig och skriver en massa skit..

haha men lägg av, vill inte träffa er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin:

du kan bete dig rätt illa mot folk här, säga taskiga saker även fast du inte menar det som något "taskigt" tror jag att du fortsätter trycka ner andra, medvetet elr omedvetet. det finns alltid en anledning till att man beter sig på ett visst sätt. 

Du är den enda som påstått det, jag vet att jag hade en oseriös tid men då vet jag inte ens om du var här, iaf så minns jag dig inte och jag vet att vi inte snackade då. Men nu, är du nog den enda som tycker så. Tråkigt att du tycker så, men jag är övertygad om att du har fel angående det, jag känner mig själv bättre. 


   
SvaraCitera