Aviseringar
Rensa alla

Hur överkommer man känslor för en annan person?


dwadw: Orkar inte gå igenom det. Vet inte ens hur jag ska förklara det kortfattat.

Detta är som att skriva på facebook: "Mår dåligt". 
Sedan bli sur när folk frågar vad det är som har hänt i kommentarerna. 

Hur är det nu TS?


   
SvaraCitera

hxiley:

vem gör inte?

En anständig man. 


   
SvaraCitera
dwadw
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:

Detta är som att skriva på facebook: "Mår dåligt". 
Sedan bli sur när folk frågar vad det är som har hänt i kommentarerna. 

Hur är det nu TS?

Var inte meningen att låta så där.

Men det är inte nå vidare, tänker på henne fortfarande.


   
SvaraCitera

dwadw: Men det är inte nå vidare, tänker på henne fortfarande.

Vad är det specifikt du tänker på om henne? Är det endast det förflutna, eller ser du till en (icke?) framtid med henne?

Utan att bli för privat; Jag hade en liknande situation år 2019. Jag valde att ignorera/ta avstånd från tjejen under 5 månader. Det som behövdes var tid. För att jag själv skulle komma till insikt med vad som hade hänt och vad jag själv ville. 

Vi är idag vänner, men mycket av kontakten sker på hennes bevåg. Någonting jag är bekväm med. 

Ge det tid. På gott och ont så får man insikt och kan komma vidare, även om du ser detta som en omöjlighet nu. 


   
SvaraCitera

dwadw: Var inte meningen att låta så där.

Förstår det. Var inte meningen att calla out dig. 

Jag finns i PM om du vill prata mer. Hoppas att det vänder för dig. 


   
SvaraCitera
dwadw
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:

Vad är det specifikt du tänker på om henne? Är det endast det förflutna, eller ser du till en (icke?) framtid med henne?

Utan att bli för privat; Jag hade en liknande situation år 2019. Jag valde att ignorera/ta avstånd från tjejen under 5 månader. Det som behövdes var tid. För att jag själv skulle komma till insikt med vad som hade hänt och vad jag själv ville. 

Vi är idag vänner, men mycket av kontakten sker på hennes bevåg. Någonting jag är bekväm med. 

Ge det tid. På gott och ont så får man insikt och kan komma vidare, även om du ser detta som en omöjlighet nu. 

Det är väl både och. Jag tänker på de saker jag hade kunnat gjort annorlunda och sen också hur det hade sett ut om jag hade gjort "rätt".

Dom här "misslyckanden" eller va man ska kalla dom det är inte direkt något rejält. Hon är en knepig person.


   
SvaraCitera

dwadw: Det är väl både och. Jag tänker på de saker jag hade kunnat gjort annorlunda och sen också hur det hade sett ut om jag hade gjort "rätt".

Det förflutna kan du inte ändra på. Du kan endast dra lärdomar av ditt (och hennes) agerande. 

dwadw: Hon är en knepig person.

Hurså? 


   
SvaraCitera
dwadw
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:

Hurså? 

Haha jadu jag vet inte riktigt hur jag ska förklara. Försöker jag kommer det bara låta dumt. 


   
SvaraCitera

dwadw: Försöker jag kommer det bara låta dumt.

Är hon "knepig" i allmänhet i sitt liv eller specifikt mot dig? 

Knepig socialt?
Knepig ekonomiskt? 
Knepig relationellt?

Försök att definiera. Att sätta ord på vad du känner är en del av att gå vidare. 


   
SvaraCitera

Bananlåda:
Well du kan börja med att inte göra en tråd om henne, raka motsatsen till ditt mål

Han försöker ju bara få hjälp, och det är ju e ett steg framåt än att bara sitta o grubbla på det själv; det vore motsatsen.


   
SvaraCitera

kompisenwiggo:

Han försöker ju bara få hjälp, och det är ju e ett steg framåt än att bara sitta o grubbla på det själv; det vore motsatsen.

Han ska varken grubbla på det själv eller göra en tråd


   
SvaraCitera

Det gör du inte på ett bra tag, det är bara att lida tills du vänjer dig. 
https://livestreamfails.com/post/48206


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Han ska varken grubbla på det själv eller göra en tråd

Men det kanske inte är så väldigt enkelt? Har du tänkt på det?


   
SvaraCitera

kompisenwiggo:

Men det kanske inte är så väldigt enkelt? Har du tänkt på det?

Jag vet hur svårt det är, jag vet också att sånt här inte hjälper


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Jag vet hur svårt det är, jag vet också att sånt här inte hjälper

Är väl olika för alla. Bara för att det hjälper att kolla på adventure time när jag är ledsen betyder det inte att det hjälper för alla. Han kanske har testat allting annat stackarn


   
SvaraCitera