Aviseringar
Rensa alla

hur överlever man långdistansförhållanden?


Ämnesstartare

jag har träffat en kille några gånger och vi har sagt att vi har känslor för varann och sånt tjafs, men han bor typ 70 mil bort och nu är ingen av oss säker på hur det ska gå och om det är värt att satsa nåt på ett förhållande. jag känner att jag verkligen vill se mig som hans tjej, men samtidigt vet jag inte om saknaden gör det värt det och om det kommer hålla. hur gör man för att det ska funka?! helst vill jag bara glömma honom och allt helt men det kommer aldrig gå.


   
Citera
Ämnesstartare

Andas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köper en mobil [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drick.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

älskar ni verkligen varandra så kommer det gå bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

älskar ni verkligen varandra så kommer det gå bra

säger som personen över mig sade.
det lät bra.


   
SvaraCitera

Om ni verkligen tycker om varandra och så så kan det funka, men inte i all evighet. Ni kan ju försöka satsa på det, och om allt känns bra så kan ni ju börja planera en flytt för någon av er (eller båda).

Det kan vara jobbigt att ha en distansförhållande, men är det rätt så är det nog värt det.


   
SvaraCitera

besviken häst:

hur gör man för att det ska funka?!

Ni kanske ska tänka såhär, bättre försöka än att ångra att man aldrig försökte?

Viktigt med långdistansförhållanden är att ni båda måste ha ett eget liv som kan fylla er tid i vardagen när ni inte är med varandra.

Nästa grej är att när ni väl umgås/träffas så gör ni det ordentligt. Man behöver tiden tillsammans när man varit ifrån varandra länge.

Kommunikation är A och B för att ni ska ha nån slags kontakt med varandra. Det kan vara dagliga kontakter via mobil, telefon, sms, internet etc. Det är när man slutar prata med varandra som man kan tappa bort varandra.

Ha gemensamma mål, sikta på att ni kan få det bättre när ni kan påverka er situation vad det gäller avståndet mellan er två. Du kanske flyttar hemifrån, eller plugga närmare och han kanske coskå kan. Då har ni typ något att sikta mot som båda vill. Viktigt är att båda är villiga att kämpa för varandra.

Jag har haft men det är verkligen inget för mig och jag åndrar inte att jag testade. Nu vet jag vad jag tycker om och ej.


   
SvaraCitera

jag tror inte det kommer att gå...
jag hade en på 15 mil från mig och va bara tsm 6 månader.
men det e olika från person till person...
men jag tror inte att det går


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Ni kanske ska tänka såhär, bättre försöka än att ångra att man aldrig försökte?

åh, allt låter väldigt rimligt och bra och värt att tänka på. tack för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flytta närmre [y]


   
SvaraCitera

Vad är för fel på ungdomar idag? Om ni älskar varandra så kommer det att funka så enkelt är de. Seriöst 70 mil?? de är ingenting ju....
Om ni älskar varandra så kommer ni att inse att de är värt att lägga ut massor av pengar på resor för att träffa varandra.

Själv har jag en tjej som jag har vart tillsammans med i cirka 2 år nu och hon bor inte mindre än 570mil i från mej no joking.
Jag har vart hos henne i en vecka nu, flyget över atlanten, ingen billig resa men enligt mej är de värt de för vi älskar varandra på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad jobbigt att bo i samma stad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onebadgirl:

jag hade en på 15 mil från mig och va bara tsm 6 månader.

Vadå bara. Det är fan rätt länge.


   
SvaraCitera

JohanTimbertown:

Vad är för fel på ungdomar idag?

Jag hoppas att du medveten om du själv är ungdom. Idag. [smile]


   
SvaraCitera