Aviseringar
Rensa alla

hur överlever man långdistansförhållanden?


onebadgirl:

jag hade en på 15 mil från mig och va bara tsm 6 månader.

F14. 6 månader är ju typ halva ditt liv, rätt långt om man tänker så


   
SvaraCitera

Vill man att det ska fungera så fungerar det. Ja, det kan vara ett rent helvete vissa gånger, men är man kär så är man.

Försök att hålla kontakten så mycket ni känner att ni behöver - MSN, Internet, telefon osv. Var inte rädd för att känna dig för "på", behöver du prata så behöver du prata.

Planera in de datum ni ska träffas och säg inte bara "När jag har tid".
Att ha ett fast datum att se fram emot tycker jag gör det hela mycket lättare.

Försök sysselsätta dig själv på dagarna. Det kan underlätta en hel del att man har saker att göra, så man kan koppla bort tankarna ett tag. Annars sitter man bara hemma, känner sig eländig och saknar varandra.

Lycka till, eller något sådant. [smile]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag hoppas att du medveten om du själv är ungdom. Idag.

Jag jämförde inte med mej själv.


   
SvaraCitera

Naturligtvis kan det funka, det beror väl lite på er ålder oxå. Ju äldre ni är, desto lättare blir det väl också att träffas. Min pojkvän bor en bit bort, det är en bilresa till flygplatsen och sen runt 2 timmar på flyget. Men trots allt det kostar så är det jävligt värt. Skulle inte funka så smidigt om inte mina föräldrar var okej med det dock. Lite svårt att träffas "i smyg".

Men precis som någon sa så är daglig kommunikation jävligt viktig. Det som har varit dåligt för vårt förhållande är när vi är ifrån varandra länge och det är svårt att få tag på varandra. Samtidigt så tror jag att distans är jävligt bra, på ett sätt. När vi är tillsammans är det så speciellt. Jag kan inte träffa honom varje dag, så när vi är tillsammans utnyttjar vi tiden.

Så, om du känner att du vill ska ni verkligen försöka tycker jag [smile]


   
SvaraCitera

träffas så ofta man kan o pratar ofta i telen


   
SvaraCitera

JohanTimbertown:

Jag har vart hos henne i en vecka nu, flyget över atlanten, ingen billig resa men enligt mej är de värt de för vi älskar varandra på riktigt.

🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

besviken häst:

helst vill jag bara glömma honom och allt helt men det kommer aldrig gå.

Jag blir lite förvirrad när du säger såhär. Vill du verkligen glömma honom, eller säger/tänker du bara så för att det skulle vara enklare?
bara undrar, så jag får det hela klart för mig. kan försöka hjälpa, om ja kan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

besviken häst:

kommer aldrig gå.

Så sk man aldrig säga...jag var vän med min pojkvän i 2 år sen 2 år till så fick jag känslor men han bor 4 timmar i från mig och vi har varit tillsammans i 9 mån nu [smile] Och jag åker tåg till honom på lov och bor där tills lov är slut och sånt [y] Sen så äker jag två helger i mån till han [smile] Men det kan funka bara man känner att det är värt att sattsa på kärleken [smile] Ett till tips att ni skaffa typ mobiler om ni inte redan har XD Och skaffar typ halebob och laddar med pengar så ringer ni gratis till varan [smile] Kan ni prata hur länge ni vill tills ni träffas [y]


   
SvaraCitera

varierad kost


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt överlevde inte så jag vet inte [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var glad att du inte har ett förhållande m en thylacin, för de är utdöda.

a98_Thylacine.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast det var ju typ 700 mil [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gör man inte, för det suger typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

Vill du verkligen glömma honom, eller säger/tänker du bara så för att det skulle vara enklare?

För att det skulle bli sjukt mycket enklare, men jag fattar nu att jag aldrig kommer kunna ens försöka glömma honom, jag har liksom börjat fatta för mycket tycke för honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

besviken häst:

För att det skulle bli sjukt mycket enklare, men jag fattar nu att jag aldrig kommer kunna ens försöka glömma honom, jag har liksom börjat fatta för mycket tycke för honom.

följ ditt hjärta. det är nog enklast att glömma honom som du säger, men om du tycker om honom (som du säger att du gör) får du inte göra det som är enklast. följ ditt hjärta, som sagt


   
SvaraCitera