Aviseringar
Rensa alla

Hur överlever man?


Ämnesstartare

Hur överlever man ett självmord och ett mord? Ett var i söndags, en liten 4årig pojke blev mördad, sen en tjej som jag inte kände tog självmord, hon hade suttit på psyke och kom ut igår och då tog hon en överdos och dog och jag mår sämre än vad jag någonsin har gjort!

Så snälla hjälp mig! vad gör man i en sån här situation?! Jag har ingen att prata med och då menar jag verkligen ingen...


   
Citera
time
 time

emma_96:

en liten 4årig pojke blev mördad,

Kände du honom alltså? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Kände du honom alltså?

Nej det gjorde jag inte, men han bodde i samma stad som jag och tjejen bodde i skåne tror jag det var och man trodde aldrig något sådant skulle hända här och det är så jävla dålig stämning överallt...


   
SvaraCitera

du kände alltså ingen av dom? är nog mest någon hormongrej eller nåt då. inte normalt att må så dåligt över varje mord och självmord annars om man inte har någon koppling till dom. iaf då det begås typ 100 mord och 2000 självmord i sverige varje år 😛 (har jag för mig)

men de går nog över ska du se =>


   
SvaraCitera

Kände också detta för ett tag sen! Över alla de våldtäkter som skedde i min stad då och att det var en yngre tjej som tog livet av sig.

Man får helt enkelt acceptera att världen vi lever i har enorma brister och alla är olika och att tyvärr mår inte alla som marshmallow fluff och regnbågar [sad]

Men ju äldre du blir, desto mer empatilös ska du se [wink] Nej men, det är en rätt naturlig reaktion när sådant händer runt en, det mesta påverkar det mesta liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

du kände alltså ingen av dom? är nog mest någon hormongrej eller nåt då. inte normalt att må så dåligt över varje mord och självmord annars om man inte har någon koppling till dom.

Men en kompis till mig kände tjejen som tog självmord och killens syskon går på min skola men nej jag kände dom inte. Vet inte vad jag ska göra...känns bara så sjukt att det hände precis efter varandra...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

genus:

Man får helt enkelt acceptera att världen vi lever i har enorma brister och alla är olika och att tyvärr mår inte alla som marshmallow fluff och regnbågar

Men det går inte att acceptera! Båda borde få leva ett lyckligt liv, jag har tänkt självmord många gånger men nu fattar jag verkligen vilken saknad det är och vilken tomhet man känner...


   
SvaraCitera
time
 time

emma_96:

känns bara så sjukt att det hände precis efter varandra...

Folk blir mördade och tar livet av sig varje dag. I hundratal. Inte bara i Sverige, utan i hela världen, och det är väldigt hemskt, men om du inte kände dessa två individer personligen är det ingen idé att du deppar sönder över det. Man ska naturligtvis reagera och ställa sig frågan hur det här kunde hända och vad som gick fel, men det finns absolut ingen poäng med att du går sönder "i onödan".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

om du inte kände dessa två individer personligen är det ingen idé att du deppar sönder över det. Man ska naturligtvis reagera och ställa sig frågan hur det här kunde hända och vad som gick fel, men det finns absolut ingen poäng med att du går sönder "i onödan".

Jag deppar inte och går inte sönder, jag mår bara dåligt och det är inte så kul att veta att en mördare går lös (även om det var någon i familjen som mördade pojken)...


   
SvaraCitera
time
 time

emma_96:

att en mördare går lös (även om det var någon i familjen som mördade pojken)...

Om det var någon i familjen och polisen har fastställt det går mördaren förmodligen inte lös just nu, så oroa dig inte för det.


   
SvaraCitera

Man bestämmer sig för att sitt egna liv är viktigare.


   
SvaraCitera

emma_96:

jag mår bara dåligt

Nintendos BFF:

inte normalt att må så dåligt över varje mord och självmord annars

Det är ändå rätt normalt att såna här händelser väcker tankar hos unga människor som tidigare inte konfronterats med döden. Tycker du ska prata med din skolkurator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Om det var någon i familjen och polisen har fastställt det går mördaren förmodligen inte lös just nu, så oroa dig inte för det.

Nej dom har inte hittat mördaren än...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

OF 5:

Man bestämmer sig för att sitt egna liv är viktigare.

Men man måste ju tänka på sina vänner, familj osv..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

annoyed:

Tycker du ska prata med din skolkurator.

Jag pratar redan med henne om mina äs men hon fattar ändå inte ett skit, allt hon gör är att skicka vidare mig till bup och det har gått fyra veckor nu och dom har inte ringt mig som dom skulle så jag har ingen att prata med..


   
SvaraCitera

emma_96:

Men en kompis till mig kände tjejen som tog självmord och killens syskon går på min skola

ah ok då är de väl lite emr förståeligt kanshi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

ah ok då är de väl lite emr förståeligt kanshi

Ja men ska försöka sluta tänka på det så mycket, det som är gjort det är gjort, man kan inte ändra det förflutna, man ska blicka framåt istället.


   
SvaraCitera

Man ignorerar eller lär sig att älska sådant


   
SvaraCitera