Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta byter ni kalsonger/trosor?


Ämnesstartare

En eller oftast två gånger per dag pga rör mig mycket. Ett par morgon - efter gymmet, ett par dusch efter gymmet - kvällen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

missmist: Varannan dag (Du röstade på detta alternativ)

eller i genomsnitt en gång per 1,5 dag. byter efter jag duschat. i gengäld sover jag inte i dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Fast rockar troslös from time to time.

Fast det är ju inte bevisat på något vis att man måste lufta underlivet för att inte få svamp. Vissa täta bindor/trosskydd kan visserligen orsaka svamp men det beror ju på bakterieanssamlingen som kan uppstå i just dessa.

Luftighet är bra, speciellt i svettiga tider då svamp trivs i fukt och täta kläder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Fast rockar troslös from time to time.

Fast det är ju inte bevisat på något vis att man måste lufta underlivet för att inte få svamp. Vissa täta bindor/trosskydd kan visserligen orsaka svamp men det beror ju på bakterieanssamlingen som kan uppstå i just dessa.

svamp orsakas inte av bakterier


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byter varje dag om jag inte lanar/är sjuk/jävligt bakfull/på festival osv osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

missmist: Varje dag (Du röstade på detta alternativ)

Om möjlighet till detta finns.


   
SvaraCitera

5-7 gånger i veckan. Brukar alltid bli dagar när jag är för lat för att duscha och byta.


   
SvaraCitera
Draug

missmist: En gång om året (Du röstade på detta alternativ)
2,4% (1 röster)

varje julafton får jag ett nytt par av tomten jag kan använda hela åretMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

svamp orsakas inte av bakterier

Oj, nej justja nu blev det fel Rodnar tänkte på att bl.a. antibiotikakurer kan påverka de goda bakterierna i slidan vilket i sin tur kan orsaka svamp.

isola:

Luftighet är bra, speciellt i svettiga tider då svamp trivs i fukt och täta kläder.

Tänkte mest på att det kan bli instängt där nere även om man inte har trosor, beroende på hur allt ser ut osv, alltså skulle det vara märkligt om det blev någon markant skillnad i svampighet om man luftar eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Oj, nej justja nu blev det fel Rodnar tänkte på att bl.a. antibiotikakurer kan påverka de goda bakterierna i slidan vilket i sin tur kan orsaka svamp.

precis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

missmist: Varje dag (Du röstade på detta alternativ)

Oftast fler pga träning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie: Tänkte mest på att det kan bli instängt där nere även om man inte har trosor, beroende på hur allt ser ut osv, alltså skulle det vara märkligt om det blev någon markant skillnad i svampighet om man luftar eller inte.

Hurdå beroende på hur allt ser ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hurdå beroende på hur allt ser ut?

Svamp är ju inte mindre vanligt bland dem som har större inre blygdläppar och inte heller mer vanligt hos dem som har större yttre blygdläppar som är "stängda" och omsluter de inre. Nu utgår jag ju visserligen ifrån att du menar att man bör lufta runt de inre blygdläpparna och vid slidmynningen typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Svamp är ju inte mindre vanligt bland dem som har större inre blygdläppar och inte heller mer vanligt hos dem som har större yttre blygdläppar som är "stängda" och omsluter de inre. Nu utgår jag ju visserligen ifrån att du menar att man bör lufta runt de inre blygdläpparna och vid slidmynningen typ.

Överallt, ja. Svamp sprider sig ju. Det låter vettigt att kvinnor med stora/långa inre blygdisar lättare drabbas av svamp, ja.


   
SvaraCitera

everyday i'm shuffelin


   
SvaraCitera