Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta får man följa med sin partner?


Ämnesstartare

Hur ofta tycker ni att det är okej att fråga sin pojkvän/flickvän om man får hänga med på saker som en utgång /filmkväll med nån kompis /släktträff /middag med vänner till familjen m.m ?

Och hur ofta tycker ni att man som pojkvän/flickvän "borde" fråga om ens parter vill följa med på sånna saker?


   
Citera
Ämnesstartare

Vet inte, sånt faller sig naturligt här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majan:

Och hur ofta tycker ni att man som pojkvän/flickvän "borde" fråga om ens parter vill följa med på sånna saker?

så klart närman själv vill men man borde väl få dåligt samvete om man Aldrig frågar typ..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att man ska kunna komma och gå som man vill hos varandra, men det är oartigt att tränga sig på om man inte är bjuden. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

Tycker att man ska kunna komma och gå som man vill hos varandra, men det är oartigt att tränga sig på om man inte är bjuden

hur kommer man o går som man vill om man inte får gå dit när man inte är bjuden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här är det naturligt. Men å andra sidan så har vi båda en sådan kultur så det är inte så konstigt.


   
SvaraCitera
smisk

De flesta paren jag känner har samma slags umgänge, så det blir ganska naturligt dårå.


   
SvaraCitera

majan:

Och hur ofta tycker ni att man som pojkvän/flickvän "borde" fråga om ens parter vill följa med på sånna saker?

Det beror väl lite på hur långt i förhållanden man har kommit ochsåvidare.
Jag följer oftast med min flickvän överallt, fast bara när hon frågar om jag vill, det vill jag nästan jämt, fast inte till stallet det är kallt och tråkigt.

Sen måste ju var och en få lite ensam tid med sitt ochså, den punkten har jag och min sambo missat.

Hoppas du förstår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakaerstark:

Sen måste ju var och en få lite ensam tid med sitt ochså, den punkten har jag och min sambo missat.

hur funkar det då då ? går ni inte varandra lätt på nerverna då om ni aldrig är ifrån varandra typ?


   
SvaraCitera

arton


   
SvaraCitera

majan:

hur funkar det då då ? går ni inte varandra lätt på nerverna då om ni aldrig är ifrån varandra typ?

Båda är arbetslösa och vi umgås dygnet runt ganska många dagar i veckan.
Fast ibland så gör vi såklart olika saker med... fast är inte alls ifrån varandra så ofta som andra jag vet är.

Det funkar faktiskt ganska bra, vi har ofta väldigt kul och mysigt tillsammans. Blir nog värre sen när den totalla förälskelsen lägger sig, hoppas det aldrig gör det 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majan:

Hur ofta tycker ni att det är okej att fråga sin pojkvän/flickvän om man får hänga med på saker som en utgång /filmkväll med nån kompis /släktträff /middag med vänner till familjen m.m ?

Aldrig, vill partnern ha med en, så frågar den om man vill med [no-no]

majan:

Och hur ofta tycker ni att man som pojkvän/flickvän "borde" fråga om ens parter vill följa med på sånna saker?

När man vill ha med sig sin partner [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får alldrig följa med för min flickvän. men jag brukar fråga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är hon snygg och attraktiv så tar man med henne på alla tillställningar där hon bör visas upp, och således höja ens egen status. [wink]

Nej, men... man frågar väl inte varje gång kanske - man vill inte verka som en blodigel.
Att fråga lite när man känner för det, försök att etsa in i din partners undermedvetna att du faktiskt vill bli tillfrågad då och då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Är hon snygg och attraktiv så tar man med henne på alla tillställningar där hon bör visas upp, och således höja ens egen status. [wink]

Smart knep är att hålla om en tjejkompis när man går in på en bar, ökar chansen att man kan scora med andra tjejer i baren [cool]


   
SvaraCitera