Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta får man träna en viss muskel?


Ämnesstartare

dinga:

72h

Nej, 69,5!


   
SvaraCitera

Majkiie:

Nej, 69,5!

nej 48-72 annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinga:

nej 48-72 annars

Riktlinjer är skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ska inte träna muskeln när muskelfibrerna är trasiga, annars så är det bara att träna på så länge du inte känner smärta.

DoktorMaJk:

Mage skulle man träna varje dag iaf vet jag.

Träna på rätt sätt så att du får träningsvärk, då kommer du inte kunna träna magmuskeln varenda dag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Tränar du biceps så jävla ofta lär du kunna hälsa på en ilande smärta i underarmarna ganska snart. [n]

Det som hänt mig. 🙁 Du råkar inte veta ungefär hur lång tid det tar innan det går över?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sparring:

Träna på rätt sätt så att du får träningsvärk, då kommer du inte kunna träna magmuskeln varenda dag...

Hehe, då gör jag väl fel. [wink]
Har alltid haft svårt med att träna magen, kom med tips. [badgrin]


   
SvaraCitera

Majkiie:

Riktlinjer är skit.

så vad ska man göra , skita i dom? xD smart. Hur många timmar tycker du man ska vänta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mumble:

Det som hänt mig. 🙁 Du råkar inte veta ungefär hur lång tid det tar innan det går över?

Dunno. Du får väl vila och träna lite rehab-artat. Väldigt lätt och lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Dunno. Du får väl vila och träna lite rehab-artat. Väldigt lätt och lugnt.

Fan vad segt, det suger att vila. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mumble:

Fan vad segt, det suger att vila. 🙁

Men det suger kuk att ha ont också. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Men det suger kuk att ha ont också. [sad]

Känns ju typ inte fören man anstränger armen dock, som tur är. Jag väntar 2 dagar till, sne orkar jag inte vänta mer. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mumble:

Känns ju typ inte fören man anstränger armen dock, som tur är. Jag väntar 2 dagar till, sne orkar jag inte vänta mer. 🙁

Nej men tränar du hårt med det kommer det nog bli värre. Bättre att träna men lätta vikter. Onödigt att dra på sig en värre skada som kan komma att hämma träningen ännu mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Nej men tränar du hårt med det kommer det nog bli värre. Bättre att träna men lätta vikter. Onödigt att dra på sig en värre skada som kan komma att hämma träningen ännu mer.

Har haft det så i en månad i stort sätt. 🙁 Dock bara vilat sedan i tisdags, borde ju fixa sig snart tycker man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mumble:

Har haft det så i en månad i stort sätt. 🙁 Dock bara vilat sedan i tisdags, borde ju fixa sig snart tycker man.

Undvik att sitta för mycket vid datorn också. Är ju inte heller bra. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DoktorMaJk:

Hehe, då gör jag väl fel. [wink]
Har alltid haft svårt med att träna magen, kom med tips. [badgrin]

I detta inlägg på flashbacks träningsforum har han bifogat en sammanfattad text om träningsvärk, texten har självklart källor.

"...men det är som sagt bara den excentriska fasen som ger träningsvärk."

För att få träningsvärk krävs att övningen har en påfrestande excentrisk fas för muskeln.
En övning som är perfekt för träningsvärk i magmuskeln är att ha en kompis som trycker på ditt bröst när du är i den excentriska fasen, du ska samtidigt hålla emot


   
SvaraCitera