Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta har du blivit utsatt för e-mobbning?


Ämnesstartare

Jag håller på att skriva ett projekt i skolan som handlar om e-mobbning (dvs mobbning via email, facebook, youtube, sms etc) bland ungdomar. Det fanns tidigare en undersökning på ungdomar.se men den gjordes för över 3 år sen och jag vill gärna se hur situationen ser ut idag. Kan du vara snälla och hjälpa mig med denna uppgift genom att välja ett av det mest passande alternativet ovanför?

Den här defínitionen kan kanske hjälpa att förklara vad jag egentligen menar med mobbning: ”En människa är mobbad när han eller hon, upprepade gånger och under en viss tid blir utsatt för negativa handlingar från en eller flera personer.”

Om du har haft erfarenheter av e-mobbning skulle det också vara till stor hjälp om du kunde dela med dig av det här (berätta gärna vad som hände osv).

Tack för hjälpen!


   
Citera

asymes:

Dagligen (Du röstade på detta alternativ)

Blir mobbad här på UM. Borde byta mitt användarnamn till hackkycklingen.[sad]


   
SvaraCitera

asymes:

Aldrig (Du röstade på detta alternativ)

om man inte räknar att värdet, den jävla tönten, kallat mig slampa flertalet ggr[confused]

skoja bara värdet du är ingen tönt, gillar dig också... Dold text: ibland


   
SvaraCitera

Är man poppis så.


   
SvaraCitera

Aldrig.


   
SvaraCitera

asymes:

Aldrig (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

asymes:

Aldrig (Du röstade på detta alternativ)

Just för att jag inte tar det på allvar. Internet är helt enkelt mänsklighetens punchbag. Även min.


   
SvaraCitera

ne
bör vara 2 påhopp från samma person åtskilda åtminstone 6 timmar för att det ska kallas mobbing tycker jaah


   
SvaraCitera

asymes:

Aldrig (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

asymes:

Aldrig (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asymes:

Aldrig (Du röstade på detta alternativ)

Som att ta det seriöst då folk bara har ballar då de sitter bakom en datorskärm.[confused]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera