Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta köper du ny dator?


Ämnesstartare

kukoxo:

ne lägger max 4k på en som kraschar efter någon år : ( en riktig nörd är smart nog att nt göra så

Man får vad man betalar för. Våga lägga mer! 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:
jag stänger aldrig av min dator plus tar aldrig ur laddaren och reser med den slarvigt varje vardag. köper nog en ny varje år.

En dator håller längre om den stängs av emellan åt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:
Tips på en ny dator?

Betala mer och du får mer. Man får vad man betalar för. Lägg 7-8000 och du får en schyst burk. Men det beror ju på vad du ska göra med den och ha den till för användningsområden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Betala mer och du får mer. Man får vad man betalar för. Lägg 7-8000 och du får en schyst burk. Men det beror ju på vad du ska göra med den och ha den till för användningsområden.

jag vill ha en lätt laptop som kan bäras runt, inte har en tung skärm (brytskador jag tidigare lyckats med). ska ha bra funktioner och inte gå sönder som glass i solsken (eget ordspråk)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

jag vill ha en lätt laptop som kan bäras runt, inte har en tung skärm (brytskador jag tidigare lyckats med). ska ha bra funktioner och inte gå sönder som glass i solsken (eget ordspråk)

http://www.elgiganten.se/catalog/datorer-tillbehor/se_barbar_dator/barbar-dator  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag får en impuls. Vilket jag bara får när jag får för mig att bli en hardcore gamer. Det händer som tur är inte speciellt ofta. Sista det hände var för 6 mån. Dessförinnan var det 6 år sen kanske. Så du ser. Inte speciellt ofta.


   
SvaraCitera

ceka92:
Tips på en ny dator?

thinkpad x230.

äger en x41 som är... nio år gammal nu. har inte använt den på något halvår eller så, då strömadaptern slutligen bestämde sig för att lägga av, men den är mer eller mindre i perfekt skick, utöver att hårddisken är inne på sista versen, och batteriet är så gammalt att den i princip är stationär. men ska nog ta ett ryck med den och ersätta defekta grejer så att jag kan fortsätta använda den, lite creds att använda en så pass uråldrig dator.

har några andra också, men i princip använder jag tablet/mobil till allting som inte är skrivande, och skrivande gör jag hellre på min x41 än på i princip vilken annan laptop som helst. tangentbordet är awesome.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

X230 är fett bra dator. Har en X61S liggande som jag inte använder men alla business Thinkpads har riktigt hög byggkvalitet Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Funderar på att byta ut min i5 3570k mot en i7 3770k.. Men vet inte om d e värt, HyperThreading kan komma väl till hands osv. Nytt moderkort tänker jag inte köpa förrns DDR4 blir standard i varje fall. 


   
SvaraCitera

S3ON:
Funderar på att byta ut min i5 3570k mot en i7 3770k.. Men vet inte om d e värt, HyperThreading kan komma väl till hands osv. Nytt moderkort tänker jag inte köpa förrns DDR4 blir standard i varje fall. 

är väl värt om du tänker spela arma 2 (trean har väl något lägre krav, har jag förstått det som) eller syssla med tung dsp eller rendering, men vad fan är poängen annars?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

är väl värt om du tänker spela arma 2 (trean har väl något lägre krav, har jag förstått det som) eller syssla med tung dsp eller rendering, men vad fan är poängen annars?

ja men precis, allt fler spel som kommer stödjer dessutom hyperthreading. Men jo, underlättar vid 3D-renderingar!  


   
SvaraCitera

S3ON:

Inte nåt GTX då?

Vet inte skillnaden på dem, men tar det som kör bäst


   
SvaraCitera

Vet inte vad nätagg e för något men jag kan spendera ung 1k på det. Har nv gf gt 530 

Maki:

Hur mycket kan du lägga ut på ett nytt grafikkort? Samt vad har du för processor just nu?
Och hur många W kör ditt nätagg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPJ_WM96:

Vet inte skillnaden på dem, men tar det som kör bäst

GTX är bättre.. 

SPJ_WM96: Vet inte vad nätagg e för något men jag kan spendera ung 1k på det.

på nätagg eller grafikkort? 1k får du inget GTX för.. eventuellt något ur en gammal serie begagnat.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPJ_WM96: Vet inte vad nätagg e för något men jag kan spendera ung 1k på det. Har nv gf gt 530

S3ON: på nätagg eller grafikkort? 1k får du inget GTX för.. eventuellt något ur en gammal serie begagnat..

GTX 650 finns för 1K.
Ingen större uppdatering från 530 kanske. Men beroende på vad du vill spela så kan det kanske räcka för dig i dagsläget.
Min bror kör på en liknande som du och nyare spel fungerar, om än med sämre fps osv.
Spara ihop en slant till för att lägga på minst GTX 760 eller en R9 270X (280X har jag och jag tycker personligen att den levererar mycket bra).


   
SvaraCitera