Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta köper du ny dator?


S3ON:

ja men precis, allt fler spel som kommer stödjer dessutom hyperthreading. Men jo, underlättar vid 3D-renderingar!  

men har du varit med om att processorn är den som flaskhalsar någon gång? antalet spel där det regelbundet händer kan väl räknas på ena handen, i princip.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

men har du varit med om att processorn är den som flaskhalsar någon gång? antalet spel där det regelbundet händer kan väl räknas på ena handen, i princip.

Like i said, spelen som utnyttjar ht är på g. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Like i said, spelen som utnyttjar ht är på g. 

utnyttjar, ja, men flaskhalsar inte cpu så är väl det en ickefråga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

utnyttjar, ja, men flaskhalsar inte cpu så är väl det en ickefråga?

nej. 


   
SvaraCitera

S3ON:

nej. 

varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

varför?

därför. 


   
SvaraCitera

S3ON:

därför. 

medhåll, med andra ord. vänta på broadwell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft samma dator sen 2007. Men om man har en kvast, och byter ut borsten, och sedan skaftet, är det samma kvast? Samma grej med min dator ungefär.


   
SvaraCitera
Draug

köper nytt när det gamla går sönder. Men det sker relativt sällan, min föregående dator  mäktade verkligen med allt, gick alltid att få igång den på något sätt. Men en simpel regnskur kortslöt fläkten bara för att jag glömt fönstret på glänt :S men gick ju iofs att få igång den en liten stund innan den överhettade, Trogen elektronik in i det sista sånt gillar jagSöt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älslar de gamla crt-skärmarna som lrånglade o man bara gav den en rejäl smäll så den funlade igen :-$ 


   
SvaraCitera

Min första dator fick jag av familjen för snart sju år sedan. Har fortfarande:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick min första egna dator 2010. Den höll till i början av sommaren 2013 och nu har jag en macbook pro. Hoppas att den håller ett bra tag till pga kommer inte ha råd att köpa en ny.


   
SvaraCitera

GTX 760 är väll för mycket kraft, 600 GTX serien låter däremot ok. Är inte en som köper alla möjliga spel utan en som njuter mest av detaljer och delvis hardcore-spelande, har varit lite lat men nu vet jag att GTX är den bästa utav GT och GTS. Kanske så köper jag en 650 eller 60 och hoppas att jag inte blir stulen på pengar för jag kan inte handla på nätet. Kommer att kosta runt 1500kr skulle jag gissa och ifall det blir 2500 så är det lite misstänksamt. Blir kanske lite svårt att byta ut skitet så väll jag köp.

Maki:

GTX 650 finns för 1K.
Ingen större uppdatering från 530 kanske. Men beroende på vad du vill spela så kan det kanske räcka för dig i dagsläget.
Min bror kör på en liknande som du och nyare spel fungerar, om än med sämre fps osv.
Spara ihop en slant till för att lägga på minst GTX 760 eller en R9 270X (280X har jag och jag tycker personligen att den levererar mycket bra). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPJ_WM96: hoppas att jag inte blir stulen på pengar för jag kan inte handla på nätet. Kommer att kosta runt 1500kr skulle jag gissa och ifall det blir 2500 så är det lite misstänksamt. Blir kanske lite svårt att byta ut skitet så väll jag köp.

Inet är en seriös sida med många år på nacken.
Hur gammal är du?
Du har kanske någon kompis som kan hjälpa dig byta ut grafikkortet?
Den jag länkade till kostar ju ca 1000kr. Sen blir det frakt på en liten slant. Men om du vill ha mer detaljer och mer kräm i maskinen så är minst GTX 760 att föredra då. Kostar mer men det gör jobbet. Sen är R9 280X ett bra och lagom billigt alternativ jämfört med nVidias GTX.


   
SvaraCitera