Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta "får" man prata med varandra?


Ämnesstartare

SlitMinSjälITrasor:

Skriv till han då.

Det är just det. vet inte hur länge jag ska vänta.. haha


   
SvaraCitera

headswithroll:

Inte i det här fallet.

Jodå, finns ingen regel för hur mycket man får prata.


   
SvaraCitera

Heh, prova köra varannan gång ett tag. Ta initiativ när du vill när det är "din tur", och låt honom ta initiativ nästa gång. Är ok att göra mer än en gång i rad, men inte för ofta och inte för nära inpå varandra [cute]

Är lite jobbigt att man ska behöva tänka på sånt ens, men om man nu tvunget måste kan man ju lika gärna försöka ha något att förhålla sig till (y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Jodå, finns ingen regel för hur mycket man får prata.

En oskriven regel, en norm. Du måste hålla med om att det skulle vara lite stalkeraktigt om jag först ser honom, lägger till honom... vilket att tycker är lite wierd. sen skriver jag varje dag.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

När man känner för det. Att gå efter "vad som är rätt" och spela spel är inget annat än jättelöjligt.

+1


   
SvaraCitera

headswithroll:

Ja, jag har funderat på det. Vet bara inte hur länge jag ska vänta. Utan att det blir FÖR på.. vi har snackat 3, 4 gånger typ.

Ok, vänta tills nästa vecka om du känner så. Ser inget fel i att fråga någon om de vill hitta på någonting. Fika är bara fika och det behöver inte vara något annat med det. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Heh, prova köra varannan gång ett tag. Ta initiativ när du vill när det är "din tur", och låt honom ta initiativ nästa gång. Är ok att göra mer än en gång i rad, men inte för ofta och inte för nära inpå varandra

Ja, precis. hellre backa två steg än att ta ett steg i onödan. Men vill ju inte direkt låta det gå en vecka 🙂 men kanske några dagar i mellan 😛


   
SvaraCitera

headswithroll:

En oskriven regel, en norm. Du måste hålla med om att det skulle vara lite stalkeraktigt om jag först ser honom, lägger till honom... vilket att tycker är lite wierd. sen skriver jag varje dag.

Ja, det är ju fel att visa sitt genuina intresse. I värsta fall kanske han blir glad och tror att du tycker han är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Ja, det är ju fel att visa sitt genuina intresse. I värsta fall kanske han blir glad och tror att du tycker han är bra.

Jag vill ju inte förstöra något i onödan 😛 det gör jag ju säkerligen om jag stressar fram något


   
SvaraCitera

headswithroll:

En oskriven regel, en norm. Du måste hålla med om att det skulle vara lite stalkeraktigt om jag först ser honom, lägger till honom... vilket att tycker är lite wierd. sen skriver jag varje dag.

Hade nog inte sett det så konstigt faktiskt, är ju ett bra tecken på intresse iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Hade nog inte sett det så konstigt faktiskt, är ju ett bra tecken på intresse iaf.

Men ändå. Sättet han reagerade på när jag berättade som det var fick honom att bli lite chockerad, en aning rädd. Han tyckte det var konstigt. men eftersom att han själv har skrivit till mig så kanske han har tänkt igenom det. Jag vill vara på den säkra sidan, vill liksom inte skrämma bort honom.


   
SvaraCitera

headswithroll:

Men vill ju inte direkt låta det gå en vecka 🙂

Lite av ett vågspel antar jag. Det här sociala spelet är ganska energikrävande, är personligen inget större fan, men är man intresserad av folk som enbart kan närma sig andra på detta sätt är man väl så illa tvungen att spela :c
Låter du det gå en vecka innebär det ju att han också låtit det gå en vecka. Han kan lika gärna sitta och tänka "varför hör hon inte av sig?", som han kan sitta och vara medveten om spelet ni spelar och att det i regel är mer attraktivt att inte höra av sig eftersom det skapar en viss mystik, och eventuellt tvingar den andra personen att tänka på en mer än vad den kanske skulle om man var ett frekvent inslag i vardagen.
Det positiva med detta är att uppmärksamheten man får av varandra kan betyda så mycket mer och väcka fler/starka känslor. Det negativa är att det skapar osäkerhet, och osäkerhet är ju egentligen aldrig bra att bygga några relationer på 😮

Schism:

I värsta fall kanske han blir glad och tror att du tycker han är bra.

I värsta fall är snubben lika ung och lynnig som de flesta andra här och dissar henne av en eller annan anledning. Gör mindre ont om man åtminstone kan få känna lite mer självrespekt efter en diss, för att man inte var den som bönade och bad om den andras uppmärksamhet.

Det är jobbigt att vara sårbar, för de flesta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Lite av ett vågspel antar jag. Det här sociala spelet är ganska energikrävande, är personligen inget större fan, men är man intresserad av folk som enbart kan närma sig andra på detta sätt är man väl så illa tvungen att spela :c

Miceparade:

Låter du det gå en vecka innebär det ju att han också låtit det gå en vecka. Han kan lika gärna sitta och tänka "varför hör hon inte av sig?"

Miceparade:

Det negativa är att det skapar osäkerhet, och osäkerhet är ju egentligen aldrig bra att bygga några relationer på 😮

Jag tror att båda är medvetna om att det kanske sker ett spel mellan oss, eller iaf kan bli. Det är inget jag vill, men tyvärr är det väl så det fungerar som du säger :s Eftersom att han har hört av sig till mig och även sagt att jag verkar är rolig att prata med så känns det lite hoppfullt.

Men osäkerheten håller väl bara i sig fram till den punkt man har träffats/lärt känna varandra på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

I värsta fall är snubben lika ung och lynnig som de flesta andra här och dissar henne av en eller annan anledning.

Vi är i 18-20 årsåldern. Ganska troligt att man dissar tjejer i sånna här lägen då ja. Vill ej riskera det.


   
SvaraCitera

headswithroll:

Men osäkerheten håller väl bara i sig fram till den punkt man har träffats/lärt känna varandra på riktigt.

Njä inte alltid/nödvändigtvis. Eller, åtminstone inte enligt min erfarenhet.
Men man kan iaf vara säker på att ett intresse finns när man börjat träffas 🙂


   
SvaraCitera