Aviseringar
Rensa alla

Hur ont gör tandställning?


Ämnesstartare

Imorgon ska jag få tandställning, har dragit ut två tänder för det. Är så otroligt rädd, folk säger att man knappt kan tugga i början, men jag fattar inte hurdå? På vilket sätt gör det liksom ont? Hur kan man jämföra smärtan?


   
Citera

Klart du kan tugga. Tänderna kan kännas lite ömma typ, men det är ingen fara. Kan även kännas som att tänderna typ "sitter fel". 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PindaLira:
Klart du kan tugga. Tänderna kan kännas lite ömma typ, men det är ingen fara. Kan även kännas som att tänderna typ "sitter fel". 

Tack!

Shuuu katt


   
SvaraCitera

Drog ut 4 tänder för min. Det gör inte ont men man blir öm i käken och det kan skava mot kinderna men det var ingen fara. Du kommer ju märka saker det är klart men jag kan inte påstå att det någonsin gjorde ont. 

För framtiden så är det så att när de plockar bort den så kan det upplevas lite läskigt innan de börjar men det är också helt ofarligt. Det låter lite och man känner att de drar en del men det gör aldrig ont. 

Hoppas allt går bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blåbärt:
Drog ut 4 tänder för min. Det gör inte ont men man blir öm i käken och det kan skava mot kinderna men det var ingen fara. Du kommer ju märka saker det är klart men jag kan inte påstå att det någonsin gjorde ont. 

För framtiden så är det så att när de plockar bort den så kan det upplevas lite läskigt innan de börjar men det är också helt ofarligt. Det låter lite och man känner att de drar en del men det gör aldrig ont. 

Hoppas allt går bra!

Tack! Du är den första av tusen som typ säger så! Och jag tänker ta ditt ord Mycket glad


   
SvaraCitera

StarsAreBlind:

Tack! Du är den första av tusen som typ säger så! Och jag tänker ta ditt ord Mycket glad

Man har väl olika erfarenheter men min var smärtfri. Hoppas din också är det. En annan grej. Om man får för långa ståltrådar hos tandläkaren så kan man uppleva obehag längst bak i kinderna. Då får man säga till så klipper de av dem. Det är riktigt irriterande och man ser ut som ett fån när det kittlas och man försöker hålla undan kinden innan de hunnit rätta till skiten men det är inte heller så farligt. 


   
SvaraCitera

Är det sån där som sitter fast eller sådan man tar in och ut själv?


   
SvaraCitera

Det spänner och drar lite bara.


   
SvaraCitera

räls känns i början som att dina tänder är svullna. 


   
SvaraCitera
torg1

Det gör inte något ont alls dock beroende på din smärttröskel. Visst spänner det som FAAN men det gör inte så ont att man inte står ut med det.


   
SvaraCitera