Aviseringar
Rensa alla

Hur pass dåligt ska man må för att få piller?


Ämnesstartare

trexo0:

min mamma ville ringa å anmäla henne

Lågdos SSRI vid PMS=standardbehandling. Men hon borde ha informerat dig.


   
SvaraCitera

Mårran:

Men hon borde ha informerat dig

Ja, hon ställde ju knappt några frågor... och hon borde ju bokat in ett nytt möte nån månad fram för å kontollera... det kan ju slå väldigt fel med sånna piller:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

suck it up
du är väl inte den enda som har det dåligt, men det finns inga piller för att lösa dina problem, bara du kan
osv


   
SvaraCitera

Tickstart:

du är väl inte den enda som har det dåligt,

du kan få mitt recept [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

du kan få mitt recept [y]

Behöver ingen sån skit [crazy]


   
SvaraCitera

Tickstart:

Behöver ingen sån skit

could have fooled me =( så som du gnäller [no-no][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

could have fooled me =( så som du gnäller [no-no][blush]

VAD ÄR DITT PROBLEM?! Är alltid snäll och trevlig, du måste ha kass timing om du uppfattar mej som gnällig [crazy][blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

VAD ÄR DITT PROBLEM?!

ser du vad jag menar [no-no]

fast den reaktionen provocerade jag så vi kan inte räkna med den [cute]

gott nytt år på dig ändå gnällis [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

gott nytt år på dig ändå gnällis [blush]

Åh på dej med [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hah, läkarna skriver ju ut piller hur som helst. enkelt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du måste ha några möten innan.
du kan ju inte fråga i receptionen direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som Teknival sa - det beror på läkaren.
Jag fick Zoloft utskrivet - som jag inte åt - men då var jag ändå på väg uppåt i mitt mående. Så det är ju olika. Men jag tycker det är lätt att få piller om man vill ha det.


   
SvaraCitera

vem har sagt att piller hjälper dej? tänk alla äckliga biverkningar som man oftast får av sånna tabletter plus att om de hjälper tar det ju bara bort symtomerna på ditt dåliga mående så när ska du ta tag i problemet? du kan ju inte gå på piller resten av ditt liv.
Jag tycker det är sjukt dåligt av alla läkare att skriva ut tabletter sådär som om det vore en lösning på allt. Och ja tycker man ska ha starka skäl att behöva piller för att klara vardagen och i så fall gå i terapi samtidigt så man gör nått åt problemet inte bara dämpar allt med piller. Sen kan ju såklart inte alla det för att läkare e som dom e och har inte alltid tid osv vilket är förjävligt för att vara Sveriges sjukvård.

Jag vet ju inte vad du har för problem men jag tycker att du ska prata med bup och försöka ta tag i problemen och höra vad dom säger.[smile]


   
SvaraCitera

Jag har gått på citalopram sedan i somras. Var till psykolog en gång som tyckte jag behövde det och gav mig remiss till läkare som skrev ut det. Jag var helt ärlig hela vägen, men mådde ju riktigt dåligt också så det var nog rätt för mig.

Men sträva för fasen inte efter att få piller. Visst mår man bättre, men biverkningarna är inte trevliga. Min sexlust har blivit ordentligt nedsatt. Jag sover väldigt ororligt, blir torr i munnen och har fått smått suddig syn. Alla dessa är väldigt vanliga biverkningar.

Sen upplever jag att mitt minne blivit sämre. Vill inget hellre än att sluta kan jag säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera