Aviseringar
Rensa alla

HUR PÅVERKAS NI AV MEDIA?


Alabama Rocker:

Hoppas du tog med dig en hjälm för du är helt ute och cyklar.
Anorexia är internets fel.

LOL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Som Alabama Rocker säger.
Förutom att jag kanske blir intresserad av vissa saker via reklam, speciellt mat.

Haha, då är vi två.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alabama Rocker:

Hell yeah

Yes. (Lite smått irriterad på Lounge Act för att hon tar åt sig när du talar för allt folk i världen) Men tack för ditt svar, jag tror jag fick en rätt bra idé att skriva runt 3000 ord nu iaf.


   
SvaraCitera

angeflinan:

Haha, då är vi två.

Har dock aldrig köpt något pågrund av att jag sett det på reklam. Kanske när jag var liten iofs, eller rättare sagt hetsat mig till något jag sett.


   
SvaraCitera

Alabama Rocker:

Varför?

För att det enbart är naivt att tro att man kan ha någonting alls med media att göra utan att påverkas.


   
SvaraCitera

angeflinan:

Lite smått irriterad på Lounge Act för att hon tar åt sig när du talar för allt folk i världen

Jo, hon är nog lite galen den där flickan.

angeflinan:

Men tack för ditt svar, jag tror jag fick en rätt bra idé att skriva runt 3000 ord nu iaf.

[y] Lycka till.


   
SvaraCitera
B3ll4

Alltså man köper ju smink och sånt som man typ sett i tidningar eller på reklam som man känner igen. och ibland så övertygar ju tidningarnas åsikter en så att man kanske tycker att dem har rätt [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Har dock aldrig köpt något pågrund av att jag sett det på reklam. Kanske när jag var liten iofs, eller rättare sagt hetsat mig till något jag sett.

Okej, när jag tänker efter så vet jag knappt någon som _aldrig_ köpt nånting de sett på TV, tidning, internet osv. Min familj är väldigt beroende av allt som reas ut. Trots att jag försöker säga till dem att de bara luras.


   
SvaraCitera

mediakatt:

För att det enbart är naivt att tro att man kan ha någonting alls med media att göra utan att påverkas.

Får man inte överdriva?
Media kan påverka mitt humör och annat, men det är små och obetydliga detaljer som inte behövdes nämnas.. eller?


   
SvaraCitera

äckel journalister upprör mig


   
SvaraCitera

angeflinan:

Okej, när jag tänker efter så vet jag knappt någon som _aldrig_ köpt nånting de sett på TV, tidning, internet osv. Min familj är väldigt beroende av allt som reas ut. Trots att jag försöker säga till dem att de bara luras.

Idiotiskt.
Fast ifall man behöver något och man sedan ser reklam att dom rear ut det någonstans, så blir man väl kanske påverkad. Men inte skadligt påverkad då man redan har planerat att köpa det innan.


   
SvaraCitera

angeflinan:

Hur påverkas ni av nyheterna på TV och i tidningar?

Nyheterna i sig påverkas man kanske av så till vida att man tror ganska ordagrant på det som sägs, då händelser osv påstås återges ur ett oberoende perspektiv. Dock omfattar media mycket mer än just nyhetsrapporteringar.

angeflinan:

Jag håller på med en undersökning i skolan och tänkte därför fråga er om hur ni påverkas av media?

Inte på ett direkt medvetet plan, i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

äckel journalister upprör mig

Varför?


   
SvaraCitera

angeflinan:

Varför?

för att dom ställer störda irrelevanta frågor hela tiden. sen sätter dom sig och knarkar ihop en artikel som helt saknar förankring i verkligheten. och sen blir dom jätte upprörda när någon anklagar dom för det.

det finns dock en del undantag som tur är men dom är inte många


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

för att dom ställer störda irrelevanta frågor hela tiden. sen sätter dom sig och knarkar ihop en artikel som helt saknar förankring i verkligheten. och sen blir dom jätte upprörda när någon anklagar dom för det.

det finns dock en del undantag som tur är men dom är inte många

Men så, vi säger att om de inte fanns några journalister, tv, internet, tidningar, media, nånting alls.. Skulle du må bättre då?


   
SvaraCitera