Aviseringar
Rensa alla

Hur pluggar du?


Ämnesstartare

Alla har vi någon gång gått i skola som krävt att vi lärt oss något. Min fråga till er är hur ni har lärt er bäst. Hur har ni pluggat för att förstå och komma ihåg vad ni ska kunna? Tar ni anteckningar? Läser ni böckerna? Skrivner ni ner texterna? Dela med er av era erfarenheter och tips!


   
Citera
mynona

Bra fråga. Jag hade andra saker att tänka på i grundskolan, så jag fick aldrig mer än godkänt. Sedan läste jag upp betyge och då var jag motiverad och det gick lätt. Jag diskuterade mycket med läraren, talade om ämnet snarare än att läsa om det. Nu när jag studerar går jag till lokal avsedd för inläsning (kan vara vad som helst bara man bestämmer sig för att lokalen är avsedd för det och ser till att man saknar distraktioner), och tycker jag ämnet är särskilt svårt skriver jag ned stödord för det jag läser och behöver kunna samtidigt som jag läser det. Det fungerar mycket bra för mig: jag tror konstant att jag kan för lite, men det visar sig alltid att jag inte behöver kunna ens en tredjedel av vad jag lärt mig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hänger med på lektionerna.


   
SvaraCitera
reben

hetsläser böcker samtidigt som jag skriver tenta på inlämningsdagen :--)

ALLTID varit sån som gör allt  sista minuten även i grundskolan o gymnasiet & alltid lyckats ändå. under gymnasiet med mkt bra resultat

tar alltid anteckningar på föreläsningar men det är mest för att jag ska lyssna bättre. brukar typ aldrig läsa dom. kanske ibland inför salstentor men knappt då helr. gör alltid instuderingsfrågor inför salstentor så kollar dom ist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tar ut det viktiga i texterna och skriver ned det på papper och så pluggar jag på de pappren som jag skrivit. Fungerar väldigt bra.


   
SvaraCitera
mynona