Aviseringar
Rensa alla

Hur pluggar ni inför ett prov?


Ämnesstartare

Jag ska ha nationella prov om några månader och jag har inga problem med kärnämnen(matte,engelska, svenska) dock jag vet inte riktigt hur jag ska plugga på andra ämnen. Har ni några tips på hur man kan plugga inför Np förutom att göra gamla prov?Cool

images?q=tbn:ANd9GcTz7SsjfS1EmvwW1vCU8EV


   
Citera
Ämnesstartare

Jag pluggar inte så länge jag inte har F-varning, eller ibland skippar jag det då ocksåSover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men för att svara på din fråga, gamla NP prov och läsa igenom hela boken. Det som är grejen med NP, kan komma så många olika saker man kan aldrig öva tillräckligt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Men för att svara på din fråga, gamla NP prov och läsa igenom hela boken. Det som är grejen med NP, kan komma så många olika saker man kan aldrig öva tillräckligt mycket.

Ah men tänk om det är tyska typ hur i helvete ska man plugga på det? Eller So, då vet man ju inte ens vilket ämne man ska ha prov på en månad före provetCool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Jag pluggar inte så länge jag inte har F-varning, eller ibland skippar jag det då ocksåSover

Det är mysigt, men jag satsar på minst ett C iaf Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanelgurkan:

Det är mysigt, men jag satsar på minst ett C iaf Glatt skålande

Beror från person till person, kan få i de flesta ämnen utan att pluggaCool

Kunde* är nog mer korrektSover


   
SvaraCitera

Pluggade en vecka innan. Jag minns att så länge det är något som är intressant kunde jag gå och tänka på det långt före men då blev det ofta dåligt eftersom det inte alltid gick som man planerat när den röda tråden inte höll. Hm. Gör det tråkiga först. Jag använde inte bara blyerts och bläck i blocken utan gjorde det mer som scrapbooking. Ibland kunde det hända jag började färglägga alla rubriker osv och glömma vad det stod, men förhoppningsvis hade det redan satt sig då. Man kan minnas bilder eller enstaka ord sedan hitta på något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte plugga alls och sen gissa bara


   
SvaraCitera

Jag kan säga dig att nationellt prov i samhällskunskap är för det mesta bara politiskt korrekt skräp, så den kan du hoppa över att plugga till


   
SvaraCitera