Aviseringar
Rensa alla

hur räknar ni en menscykel?


Ämnesstartare

hur räknar man igentligen, från att man får röda flytningar innan mensen eller när det kommer blod? [no-no]

Funderar också om man kan få lite gul/orange flytning bara sådär, händer ofta här. så jäkla orolig över att jag ska ha den förbannade mensen igen. fast det har bara gått 12 dar sen sist. [love]


   
Citera

1, 2, 3


   
SvaraCitera

kakamedmuffins:

röda flytningar innan mensen

det har jag aldrig varit med om eller hört talas om [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men typ lite ljusrosa/oranga flytningar en-två dagar innan man får mens?

cassaaandra00:

det har jag aldrig varit med om eller hört talas om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men typ lite ljusrosa/oranga flytningar en-två dagar innan man får mens?

cassaaandra00:

det har jag aldrig varit med om eller hört talas om


   
SvaraCitera

kakamedmuffins:

Funderar också om man kan få lite gul/orange flytning bara sådär, händer ofta här.

Min gynekolog har sagt att allt mellan vitt, genomskinligt, gult och grönt (!!) är helt normalt, så det är ingenting att oroa sig för.
Jag hade gula flytningar som liten minns jag, har dock aldrig det nu. Så det kan vara hormonellt. Det har i vilket fall ingenting med mens att göra.

Din menscykel tar du reda på genom att kolla en månad när du har mens och när du har ägglossning. Ägglossningen läser du av på dina flytningar - när de är i geleaktig konstistens så har du ägglossning. Du räknar sen dagarna från påbörjad mens till ägglossning och från ägglossning till påbörjad mens för att ta reda på din cykel. Det är dessutom fördelaktigt att kunna läsa av själv när man har ägglossning, då vet du när du är fertil och lär känna din kropp.
Får intrycket av att du är ung av någon anledning, så det kan ta flera år innan du har en regelbunden cykel. Röda flytningar innan mens har jag aldrig hört talas om, det tyder antagligen på att din kropp ännu inte kört igång som den ska och du tjänar därför ingenting på att hålla koll på din cykel då det inte finns någon fast sådan. Men en cykel räknar du från dagen den riktiga mensen börjar - alltså att det kommer blod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Det har i vilket fall ingenting med mens att göra.

men det är lite ljusrosa också. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack iaf. 🙂


   
SvaraCitera

kakamedmuffins:

men det är lite ljusrosa också. 🙁

tror ändå inte du ska räkna det som mens. Men som sagt så är det antagligen ett tecken på att du ännu inte har någon regelbunden cykel.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

tror ändå inte du ska räkna det som mens. Men som sagt så är det antagligen ett tecken på att du ännu inte har någon regelbunden cykel.

Kanske uttryckte mig dåligt nu. Antagligen har inte dina rosa flytningar just nu något med mens att göra eftersom du nyss hade den, men om de har det så lär du ju märka det om ett par dagar.
De rosa flytningarna kanske kommer lite när som helst, de kanske bara kommer innan mens, det lär du ju ändå märka till slut. Eftersom det inte är en del av en normal menscykel att ha rosa flytningar, så kan ingen svara dig angående det.

Innan man får en regelbunden cykel och grejer kan lite vad som helst hända utan att man behöver oroa sig eller fundera så mycket på det, om det är det du gör 😉


   
SvaraCitera

Har du inte regelbunden mens så är det nog svårt att räkna.


   
SvaraCitera

en mens kan väl inte cykla? mens är ju bara...mens[shake]


   
SvaraCitera

kakamedmuffins:

orange flytning

[shake]

Har inga läskigt färgade flytningar, därför räknar jag från lingondag 1 till 1


   
SvaraCitera

kebu12:

en mens kan väl inte cykla? mens är ju bara...mens

[love][love][love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

[love][love][love][love][love][love][love]

usch, så ser mens ut[sad]


   
SvaraCitera