Aviseringar
Rensa alla

Hur reagerade...?


Ämnesstartare

Hur reagerade din omgivning på att du är homo/bi/trans?
Hur kom du ut?

Omvänt: Hur reagerade du när din kompis/klasskompis/syskon kom ut?

Jag kom ut ur min garderob i våras, jag skickade faktiskt SMS till min mamma om att jag gillar killar och tjejer, även mina bröder som gav mig beröm för det, faktiskt.

När det gäller min klass, så sa det innan lovet, det var enklare med klassen då en av mina klasskamrater är bisexuell.

Var dock lite mer rädd för att tala om det för mina närmaste kompisar.
Sa det först till två av dem, de närmaste, båda brydde sig inte.
Men två andra gjorde det, de kallade mig bögjävel, men som det verkar vara nu så accepterar dem väll det.

Annars så är jag inte speciellt öppen om det, rätt folk vet, de som bryr sig bryr sig.

Jag kollade om det fanns en likadan tråd, men hittade ingen.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

De flesta brydde sig inte, det är ju ganska allmänt accepterat att komma ut som hetero numera. jag har dock inte totalt kommit ut som bi, även om de flesta vet, men det är inget jag bryr mig om att berätta för vem som helst, klassen, etc. Onödigt. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det som förvånar mig är att det blev många reaktioner på att jag var intresserad av tjejer. De tog alltså förgivet att jag var homosexuell. Okej att kanske bli kallad för det av någon som inte känner mig. Men nu kom dessa starka reaktioner från mina skolkamrater. Det var en känsla som var obeskrivlig. Jag kände mig lite knäckt, om än bara inombords.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa reagerade med ett "WOOOOT!?" Andra gav mig ett osäkert "jaha.." Den vanligaste reaktionen jag fått har nog varit " NÄÄEEEEEJ!?!? FAN VAD COOOLT!!" Så typ, tja. Är dock inte "öppen". Morsan tog det bra. Blev nog lite förvånad, verkade det som.

De av mina vänner som berättat att de är bi har nog bara fått ett "soft" eller typ "Fan va nice då".


   
SvaraCitera

Nå, jag bor i en liten stad i Oklahoma, USA, så det kanske är lite olik för mig. Till att börja med, jag kom ut till min (då) bästa vän, och hon sa att det var lite konstigt, men att hon skulle inte berätta någon. Nu är vi inte vänner, men på grund av annorlunda anledningar. Hon är okej med det fortfarande, fast. Mina bröder brydde sig inte. Faktiskt skojade de lite om det med mig, så det var cool. Mina föräldrar, däremot, tog det lite hårt. De har inte kommit över det än, men de ska väl det om ett år eller så. Har varit ut om två år, och är stolt 🙂 Förstås, de mesta killarna var helt omogen om det i min skola, men jag lärde mig att inte bli ledsen/arg över sakerna de skulle säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har nog aldrig riktigt "kommit ut" på det sättet. Jag har bara fört in det i daglig konversation senaste åren, att jag är väldigt öppen och att kön inte betyder något för mig. Har hittills inte fått någon negativ reaktion [smile]

Dock gick det ju lite rykten om mig när jag gick i högstadiet, men det är en annan grej. Jag brydde mig inte så mycket om sånt, höll bara huvudet högt och flinade om någon försökte provocera.


   
SvaraCitera

Folk har inget emot homosexuell längre.. Det är fjoll bögar som alla hatar!!![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Addo:

Folk har inget emot homosexuell längre.. Det är fjoll bögar som alla hatar!!![y]

Är ju i och för sig helt korrekt [bigcheers]


   
SvaraCitera

Tvärtom.. jag har träffat många personer (särskilt tonåriga killar) som hatar bögar; även dem som är manliga. Det beror väl på var man bor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

a_heart_divided:

Tvärtom.. jag har träffat många personer (särskilt tonåriga killar) som hatar bögar; även dem som är manliga. Det beror väl på var man bor.

Mnjae... vart bor du då?

Tror i och för sig att det variera om man bor på en bruksort mitt ute på landet till att bo i en storstad som Västerås.


   
SvaraCitera

Zontos:

Mnjae... vart bor du då?

Tror i och för sig att det variera om man bor på en bruksort mitt ute på landet till att bo i en storstad som Västerås.

Jag bor i Muskogee, Oklahoma; har alltid bott här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

a_heart_divided:

Jag bor i Muskogee, Oklahoma; har alltid bott här.

Juste du skrev ju det ... <.<


   
SvaraCitera

Zontos:

Juste du skrev ju det ... <.<

Det gjorde jag [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jag har alltid varit ganska heterosexuell med mindre inslag av gayness [cute] Ibland har jag känt mig attraherad av killar och tyckt att dom är snygga men skulle egentligen inte kunna tänka mig göra någon speciellt med dom om ni förstår vad jag menar [rolleyes] har hånglat med killar några gånger på fester och det har varit helt okej även om min omgivning retat mig lite för det men det är lugnt. Har känt ibland att jag har villat hångla med nån kille. Jag tror jag är lite bi [smile]

Vad tror ni?

[bFörlåt om jag skrev i fel tråd [blush]


   
SvaraCitera

Zontos:

Hur reagerade din omgivning på att du är homo/bi/trans?
Hur kom du ut?

Har inte fått någon reaktion på det alls.

Jag har inte kommit ut men heller aldrig döljt det. Min mamma fattade det nog när jag alltid hade sugmärken på halsen efter att ha sovit med en speciell tjejkompis.
Med mina vänner har jag alltid diskuterat tjejer på samma sätt som dem diskuterat killar, ingen aning om när det började. Mellanstadiet har jag för mig.


   
SvaraCitera