Aviseringar
Rensa alla

Hur reagerar du på självskadebeteenden?


Ämnesstartare

Hur reagerar du på självskadebeteenden eller har du det? 


   
Citera

blir ledsen och arg


   
SvaraCitera

blir ledsen och vill fråga varför men det gör jag ju inte (om jag inte känner personen väl då)..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

blir ledsen och vill fråga varför men det gör jag ju inte (om jag inte känner personen väl då)..

Förstår det. Har du nära å kära som har det problemet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

blir ledsen och arg

Varför arg?


   
SvaraCitera

Wivimia:
Förstår det. Har du nära å kära som har det problemet?

nä, inte direkt 🙂


   
SvaraCitera

blir ledsen i hjärtat av det, då jag kan relatera till det mående som ofta triggar sådana handlingar. det gör mycket ont.


   
SvaraCitera

Wivimia:
Varför arg?

för att jag tycker att det är för jävligt att man ska behöva må så dåligt att man gör sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

nä, inte direkt 🙂

Det är ju bra!


   
SvaraCitera

blir ledsen samtidigt som jag finner det obehagligt då det är så svårt för mig att förstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

blir ledsen i hjärtat av det, då jag kan relatera till det mående som ofta triggar sådana handlingar. det gör mycket ont.

Det är mycket sant. Och väldigt tråkigt


   
SvaraCitera

Wivimia:
Det är mycket sant. Och väldigt tråkigt

ja, sannerligen beklagligt, är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
för att jag tycker att det är för jävligt att man ska behöva må så dåligt att man gör sådant.

Då förstår jag. Svårt att få hjälp idag


   
SvaraCitera

Finns ingen jag känner som har självskadeproblem, vilket betyder att ingen annan har det heller i hela världen. Ni försöker bara skapa ett problem som inte finns i brist på ett liv. Har jag rätt eller har jag rätt? 


   
SvaraCitera

Blir arg, eftersom det ofta inte påverkar en person tillräckligt mycket om man bara blir ledsen. Försöker få denna att inse varför det är dåligt, varför det inte är det "rätta" att göra.

Och ja, sedan fyra är tillbaka. Me vänliga hälsningar, Dubbelmoralen Själv.


   
SvaraCitera