Aviseringar
Rensa alla

hur rycker man upp sig?


Ämnesstartare

Känner ni inte ibland att fan nu deppar jag igen, skärp mig!? Men hur gör man? Var går gränsen mellan att trycka undan sina känslor (negativt) och bara vara glad (positivt) och att låta bli att bearbeta negativa känslor? Jag vill ju vara glad, men känner att mina känslor borde bearbetas men när jag försöker reda ut dem åker jag ba rakt ner i ett håloch blir jättedppig och det kan ju inte vara sunt [sad] så hur gör man för att rycka upp sig på ett bra sätt och inte ba prokrastinera sitt dåliga mående?


   
Citera

kanske bättre att ordna det som orsakar sånna känslor än att bearbeta dem 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

kanske bättre att ordna det som orsakar sånna känslor än att bearbeta dem 

hur menar du?


   
SvaraCitera

O ja jag känner så rätt ofta. Kan lösa det med att bli arg på något/mig själv eller med att hitta något inspirerande som t.ex. kolla på akrobater eller något annat med talangfulla folk som gör något så de verkligen sprakar liv om dem. Kan också gå att lösa med att ringa någon o prata om det eller skriva ner exakt vad som orsakar oron och försöka hitta en strategi 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir: Kan också gå att lösa med att ringa någon o prata om det eller skriva ner exakt vad som orsakar oron och försöka hitta en strategi

när man inte vet varför man mår dåligt då?
tycker det där med att kolla på talangfulla folk låter som att ba prokrastinera sitt dåliga mående :C


   
SvaraCitera

elverpigen:

hur menar du?

hm vet inte, men ibland när jag mår piss så känner jag bara efter exakt hur mycket piss jag mår o sedan låter mig själv slippa göra något jobbigt istället för att gå till attack mot det som får mig att må just så, det kan t.ex. va något o-utfört eller en konflikt eller något fysiskt om hunger, då är det nog bäst att göra det o-utförda/ ta reda på hur/ får hjälp, lösa konflikten, göra middag o äta  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok kan nån deprimerad/föredetta deprimerad svara istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har ju inte en konflikt att lösa likosm, jag har ett liv att eh, vända


   
SvaraCitera

elverpigen: när man inte vet varför man mår dåligt då?
tycker det där med att kolla på talangfulla folk låter som att ba prokrastinera sitt dåliga mående :C

Aa när man inte vet varför det är klurigt, men man får göra en lista på sannolika saker, typ en kolon med 'vad jag vill ha/göra/vara och sedan kolla hur det är i nuläget, du kanske behöver byta miljö, hitta något att engagera dig i, ordna en besvärlig relation, egna tid åt något försummat, göra något helt nytt för att få nya perspektiv osv 

Eller så kan det va så att du egentligen har allt du vill ha eller ja det kan man ju inte, men någorlunda då, men så är du ändå inte glad, då kanske det är bra att ändra sättet att tänka om det är nått sånt rekommenderar jag att du läser The Science of Happiness av Stefan Klein, den är otroligt bra 

angående kolla på talangfulla folk så gjorde jag det idag av en slump o blev 'woaa åh jag hade glömt hur fantastiskt saker kan va åh nu ska jag minsan göra den här förjävliga uppgiften så jag också kan ta tag i mina drömmar osv,'  det fungerade


   
SvaraCitera

elverpigen:

ok kan nån deprimerad/föredetta deprimerad svara istället

är föredetta deprimerad ):  typ sjukt jävla asdeprimerad har jag varit flera gånger i långa perioder år åt gången ibland


   
SvaraCitera

oj vad mycket text det blev, men nu p. g. a. första inlägget trodde jag ju du menade så där när man mår temporärt dåligt för folk använder ju ordet 'deppa' så men..aa 


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blev peppad av att se biggest loser igår, med hon den största av dem som bara gav upp hela tiden, påminde mig om att inte stå ivägen för mig själv. sen mår jag anus idag. det är coolt. nej det är det inte. men blev peppad av det iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir: är föredetta deprimerad ):  typ sjukt jävla asdeprimerad har jag varit flera gånger i långa perioder år åt gången ibland

mhm oki
har tydligen varit deprimerad sedan 08 såatte heh ja, ibland mer ibland mindre men rätt generellt hela tidne sen dess, hade det varit en förkylning eller annan liknande sjukdom hade det ju gått över vid det här laget Galen


   
SvaraCitera

När det är som värst brukar jag stirra ner i marken tills jag gråter. När jag sen gråtit klart brukar det vara lite bättre!


   
SvaraCitera