Aviseringar
Rensa alla

Hur rymmer man ensam?!


Ämnesstartare

Funderar på att rymma i april, ville gärna ha en kompis med, men har inte hittat nån, så jag antar att jag kommer få göra allting skälv....vilket gör mig lite ledsen, men jag får väl bara ta mig i kragen, frågan är bara hur jag klarar mig, jag är en jäkligt blyg tjej på 15 år, och jag misslyckas och gör fel för det mesta, så hur ska jag lyckas få ett jobb, hur hittat jag nya vänner på gatan, var kan man sova, vart kan man rymma etc, PS va snäll att inte ta bort tråden den här gången, jag bröt inte mot några regler den här gången, eller vad jag vet iaf, så det borde inte va nåt problem,


   
Citera
Ämnesetiketter
time
 time

Varför vill du rymma?


   
SvaraCitera

VARFÖR VILL ALLA PÅ UM RYMMA??!


   
SvaraCitera

Inte kul att vara uteliggare så rym inte hemifrån.

Ta hand om dig


   
SvaraCitera

Jag lovar dig, du vill inte rymma. 


   
SvaraCitera

Varför vill du rymma? Du borde veta att hamnar man på gatan blir livet inte kul, speciellt inte som en liten tjej som du (ja du är liten i förhållande till de flesta andra) och flickor och kvinnor är alltid mer utsatta än män. Det är alltid svårare att få jobb osv om man bor på gatan, de jobb du kan få är inom restaurang eller typ Mac Donalds då du inte har en gymnasieutbildning. Men åter till frågan, varför vill du rymma? Är det situationen hemma? Är situationen extremt dålig eller hur ser det ut mer exakt?


   
SvaraCitera

Vad fan är det med alla 00+ barn och vilja rymma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det fortfarande ingen som vill rymma med mig...?!  En kompis hade vart bra vet du, 


   
SvaraCitera
Listus

Vi ska inte hålla på och vara negativa och fråga varför alla vill rymma, för det finns oftast berättelser bakom dessa tråkiga situationer. Vi ska stötta o hjälpa varandra :).

I detta fall har en våldsam pappa m.m påverkar.

Mitt tips till dig är att försöka tänka på hur din situation är idag och vad du kan göra för att trivas lite bättre med tillvaron. Håll ut i 3 år till sen kan du flytta hemifrån om du vill.

Man ska alltid kämpa och jobbiga situationer är en nära vän eller familjemedlem väldigt bra att ha.

Så kämpa och rym inte, finns i pm också 🙂


   
SvaraCitera

Prostitution


   
SvaraCitera

Vad fan äre me alla föräldrar som fick barn 00+ att inte kunna bete sig eller ta hand om sina barn på rätt sätt?


   
SvaraCitera

Prostitution är ett jobb du kan lyckas få


   
SvaraCitera

Rymmer du så blir du efterlyst. Först i sverige och sedan internationellt. Hände en bekant för 2 år sedan, när han rymde hemifrån.


   
SvaraCitera

Jag fattar liksom inte riktigt grejen när en 15-åring som är luspank påstår att de ska rymma och bo på gatan och tigga för att få lite mat i magen. Tycker du att det är en framtida dröm?
Hade du varit myndig så hade jag kunna råda dig att försöka råna en bank därför hade hade du i vart fall fått tillbringa några år i ett fängelse och fått mat och husrum gratis vilket är ljusår mycket bättre än att vara luspank, bo på gatan och kanske vara tvungen att prostituera dig för att få en matbit i magen.

TÄNK OM!


   
SvaraCitera

om du tror att det är rätt att rymma så gör det, men kom ihåg att det finns konsekvenser till varje handling. Om du inte lyckas hitta någon kompis kan du alltid ha ett djur med dig(typ en hund eller något) de är faktiskt väldigt bra sällskap. Skulle jag rymma så skulle jag rymma ut på landet där ingen känner mig flytta in i ett övergivet hus, fixa det, skaffa ett enkelt jobb, och hitta mat från naturen. Folk lyckades ju överleva för 1000 år sedan eller hur? Pengarna skulle jag personligen använda till medicin och saker jag inte kan hitta eller göra själv.
Men det finns en stor risk att någon hittar dig och du blir skickad hem. Väldigt stor risk. Och du skulle inte komma långt i livet.
Själv är jag en 14 årig tjej som har tänkt och planerad mycket av det här (som man kanske ser), men jag har inte rymt eftersom jag skulle göra min storasyster väldigt ledsen.


   
SvaraCitera