Aviseringar
Rensa alla

Hur säger jag åt min pojkvän att jag blev ledsen?


Ämnesstartare

Hans mamma sa något som jag blev väldigt ledsen av. Det här känns töntigt då jag är säker på att hon inte menade något illa. Jag har iaf gråtit en timma nu och inser att det här inte kommer gå över närmaste stunden. Hur säger man att man blir ledsen över världens täntigaste grej? Vill inte gråta egentligen pga han tar det så hårt som om allt vore hans fel, men kommer göra ändå eftersom: gör det. 


   
Citera

Vill veta vad hon sa.. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Vill veta vad hon sa.. Rodnar

Hon kritiserade mina känslor kring att äta kött/närvara vid slakt. Skämtsamt var det nog meningen men vissa grejer tål man inte skämt om i vissa sinnesstämningar


   
SvaraCitera

du kanske"ursäkta, jag satt och tänkte på det du sa, hur menade du där" kanske? kram!


   
SvaraCitera

måste du berätta då? Ledsen


   
SvaraCitera

elverpigen: Hon kritiserade mina känslor kring att äta kött/närvara vid slakt. Skämtsamt var det nog meningen men vissa grejer tål man inte skämt om i vissa sinnesstämningar

Sicken känslokall kärringjävel va! 🙁 Hur många närvarar frivilligt vid slakt? 


   
SvaraCitera
time
 time

Tror det viktigaste är att du säger. Kanske inleda med din oro över att han tar sådant hårt så han hinner reflektera över den biten innan du berättar vad det är som trycker. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
du kanske"ursäkta, jag satt och tänkte på det du sa, hur menade du där" kanske? kram!

Vill inte ta det med hans mamma, ogillar att gråta över småsaker (och öppnar jag munnen nu kommer jag STÖRTBÖLA)

Fasiken:
måste du berätta då? Ledsen

Han kanske vill vetq varför jag gråter när han märker att jag gör det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:
Tror det viktigaste är att du säger. Kanske inleda med din oro över att han tar sådant hårt så han hinner reflektera över den biten innan du berättar vad det är som trycker. 

Kommer inte hinba inleda med nåt, kommer störtgråta när jag öppnar munnen härnäst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gick och tvättade bort smink just när jag blev ledsen, behövde fly lol


   
SvaraCitera

elverpigen:

Vill inte ta det med hans mamma, ogillar att gråta över småsaker (och öppnar jag munnen nu kommer jag STÖRTBÖLA)
Han kanske vill vetq varför jag gråter när han märker att jag gör det...

aha läste det som att han skulle tro att det är hans fel ifall du berättade oO typ som att han hade låtit det hända Tardig 

tycker det är synd att du tog det så hårt 🙁 jobbigt när man inte kan hålla emot ens egna känslor 
kram kram 🙁


   
SvaraCitera

Förklara det ungefär som du inledde den här tråden. Känslor och rationalitet kommer inte alltid överens och detta borde han vara medveten om.


   
SvaraCitera

elverpigen: gör det.


   
SvaraCitera

det är din grabb, han kan gott få reda på det, han måste ju veta sådant dessutom. finns alla möjliga töntiga saker man kan bli ledsen över, och det här är din töntighet som antagligen gör dig speciell på något sätt. eran relation blir bara bättre av det.
tack bf-mom:)


   
SvaraCitera

Bara att säga som det är, kommer kännas bättre när du pratat med honom. Sen om det behöver hanteras på något sätt är väl nåt ni får tala om.


   
SvaraCitera