Aviseringar
Rensa alla

Hur säger man till en kille att man gillar honom?


Ämnesstartare

Hej! Jag har precis bytt tillbaka till min gamla skola, jag gick på en annan skola i ett år men bestämde mig för att byta tillbaka. Jag går nu i sjuan och i min nya klass går en kille som jag gick med i femman. Vi är vänner men inte såhär jättenära vänner, men vi pratar med varandra varje dag och jag gillar honom verkligen, som mer än vänner. Saken är att jag är en ganska blyg person så jag vågar inte säga det till honom. Och jag vet definitivt inte hur jag ska säga det. Han är nästan alltid med sina killkompisar och jag vill ju inte direkt säga det framför dem. Jag vet inte heller om han gillar mig, men han pratar med mig varje dag, han ler mot mig på lektionerna och han ger mig komplimanger och så, men för några dagar sedan så frågade min kompis honom om han gillade någon i vår klass och då frågade han om det var jag som undrade, då sa min kompis att det inte var det och då sa han att han inte gillade någon, men hans kompis var där så han kanske inte ville säga det framför honom. Så kan någon snälla ge mig tips på vad jag ska göra för jag har gillat den här killen i två år nu. Tack


   
Citera

Pussa honom på munnen


   
SvaraCitera

Hej! Härlig att du är förtjust i någon! 🙂 Det är verkligen normal att vara lite blyg särskilt när det handlar om förälskelsen. Vad du kunde göra är att försöka prata med honom när han är ensam och liksom fråga ut honom 'bara' som vänner. Ni kunde till exempel gå på bio eller ut och fika. Om du vågar inte göra det kan du också sms:a honom eller skicka en meddelande från Facebook och bara snacka med honom och kanske då kunde du försöka berätta honom om dina kännslor. Lycka till! 


   
SvaraCitera

börja med kinden 


   
SvaraCitera
reben

hallå har ni inte mobil o data o itnerent o sånt


   
SvaraCitera

Exodus:
Pussa honom på munnen

aw, fint


   
SvaraCitera
Turbo

Smek honom lite lätt på snoppen


   
SvaraCitera

Det verkar som om att han gillar dig. Fråga bara honom. Det kommer inte vara så farligt. Om inte så får du väll känna av lite hur han är mot dig. Det är ju bara han som vet om han gillar dig eller inte så fråga honom är ju det bästa sättet att få reda. Eller så kan du skicka en kompis som kan fråga åt honom men då finns risken att han inte säger som det är...


   
SvaraCitera

"hej kille, jag gillar dig"


   
SvaraCitera
Anyone

inte för att jag vet så mycket om vad tjejer ska säga till killar (för jag är kille), men du kanske skulle fråga honom på T.ex: KIK, SMS eller andra sms appar (om du har några): Kan vi prata lite efter skolan? eller: skulle du vilja hänga med mig hem nån gång?

jag har själv råkat ut för samma sak, men just nu är jag kär i någon i min parallell klass i 8:an. vet inte riktigt hur jag ska säga till henne att jag gillar henne. ibland tittar vi på varandra på t.ex matte lektionerna och när min blick träffar hennes ler vi så att alla kan se, så jag försöker få ögon kontakt med henne när vi är ensamma eftersom jag inte vill visa upp det för alla i klassen, men det är väldigt sällan det händer. under de få ögonblick vi ser på varandra fylls mitt hjärta av lycka och gläde. tyvärr tror jag att jag får vänta tills 9:an innan jag vågar säga det till henne.

/lycka till!


   
SvaraCitera
----A

Mnyouknow:
Hej! Jag har precis bytt tillbaka till min gamla skola, jag gick på en annan skola i ett år men bestämde mig för att byta tillbaka. Jag går nu i sjuan och i min nya klass går en kille som jag gick med i femman. Vi är vänner men inte såhär jättenära vänner, men vi pratar med varandra varje dag och jag gillar honom verkligen, som mer än vänner. Saken är att jag är en ganska blyg person så jag vågar inte säga det till honom. Och jag vet definitivt inte hur jag ska säga det. Han är nästan alltid med sina killkompisar och jag vill ju inte direkt säga det framför dem. Jag vet inte heller om han gillar mig, men han pratar med mig varje dag, han ler mot mig på lektionerna och han ger mig komplimanger och så, men för några dagar sedan så frågade min kompis honom om han gillade någon i vår klass och då frågade han om det var jag som undrade, då sa min kompis att det inte var det och då sa han att han inte gillade någon, men hans kompis var där så han kanske inte ville säga det framför honom. Så kan någon snälla ge mig tips på vad jag ska göra för jag har gillat den här killen i två år nu. Tack

Jag har precis samma problem och det är därför jag inte kan hjälpa dig
Men tack till alla andra som har gett tips.


   
SvaraCitera

Jag skulle börja prata lite lätt på Fb eller liknande. Och successivt gå in på kärleksämnet mer och mer.
Är kille och skulle kunna tänka mig att kunna inleda ett förhållande på det sättet. 


   
SvaraCitera

suck.jpg


   
SvaraCitera

säg de rääääääääääätt ut!


   
SvaraCitera

S3ON:
suck.jpg

tjejen med skillen


   
SvaraCitera