Aviseringar
Rensa alla

Hur säger man upp sig?


Ämnesstartare

Är det bara jag som blir skitnervös över scenariot?

Jag har ett jobb nu som jag inte trivs med ett skit, arbetsuppgifterna i sig är bra men största delen av chefskalan är fucked up och jag kommer aldrig trivas där så jag vill säga upp mig och hitta någonting nytt.

Idag skulle jag säga upp mig. Det gick inget bra. Jag försökte göra det typ 20 ggr men vågade inte. Jag blir skitnervös och så.. alltså jag är inte rädd för att min chef ska bli sne eller något, det bryr jag mig inte om. Det är bara det att jag lätt blir så blödig under pressade situationer och jag är rädd att börja BÖLA. Ja, är inte den stabilaste. Sedan är det väll risk att jag börjar böla över att jag är så arg att min jobbupplevelse blev så sämst. Hur ska jag gå tillväga?


   
Citera
Ämnesstartare

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Göm dej under sängen och be mamma ringa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Föreställ dig känslan efteråt - vad skönt det kommer att kännas när du väl gjort det, det blir ju bara ännu jobbigare ju mer du väntar.

Prata med chefen när du slutat och säg Jo det är såhär att jag vill säga upp mig [crazy][crazy]

Tvinga orden ur dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta bara att gå dit. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Tvinga orden ur dig

Jo men jag kommer börja böla hahaha. Men jag tror det är bättre på morgonen, då har man inte hunnit göra så stor grej av det i skallen.

Men ja kommer kännas som en stooor lättnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Sluta bara att gå dit. [cheers]

This is a working place not school.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv ner vad du ska säga innan, och vad angelize sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag sa upp mig gick det jättebra. Dom blev arga så jag sket i att jobba ut min uppsägningstid och drog dirr. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske kan skicka ett sms/lapp/mail där du skriver att du behöver prata och funderar på att säga upp dig, så behöver du bara intyga att du inte ändrat dig för en person som redan vet vad det gäller, när ni möts. Det låter enklare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

När jag sa upp mig gick det jättebra. Dom blev arga så jag sket i att jobba ut min uppsägningstid och drog dirr. [crazy]

Varför blev dem arga? [shake] Mina kommer också förmodligen bli arga för att jag säger upp mig under julrushen och om de ska anställa ny personal så kommer de nog inte ha så mycket tid med att lära upp den. Men det är deras jävla problem [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knak och brak:

Du kanske kan skicka ett sms/lapp/mail där du skriver att du behöver prata och funderar på att säga upp dig, så behöver du bara intyga att du inte ändrat dig för en person som redan vet vad det gäller, när ni möts. Det låter enklare.

Jo, det låter enklare, men rätt oprofessionellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läkerol:

Varför blev dem arga?

Ingen arbetsgivare vill bli av med arbetare om dom inte sparkar dom vill säga. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Ingen arbetsgivare vill bli av med arbetare om dom inte sparkar dom vill säga. [smile]

Fast jag tror ärligt att de vill bli av med mig [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läkerol:

Fast jag tror ärligt att de vill bli av med mig

Dåså. Vad är du då orolig för? [confused]


   
SvaraCitera