Aviseringar
Rensa alla

Hur ser ditt CV ut?


Marmoth:

Jag har inget CV (Du röstade på detta alternativ)

Har aldrig sökt jobb så jag har ingen CV.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Vanligt vitt dokument med text (Du röstade på detta alternativ)

Har punkterna Arbetslivserfarnhet, Utbildning, Språkkunskaper och Övriga Meriter - upppunktat i den ordningen.

Mål/Egenskaper har jag aldrig haft med i CV:t. Tycker det hör mer till det personliga brev man skriver inför varje ansökan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Vanligt vitt dokument med text och bild (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Vanligt vitt dokument med text (Du röstade på detta alternativ)

Bild känns så fånigt.

(är jättefnissig pga massa kaffe och föreställer mig en massa bilder på tex söta djur och vattenfall i cv:t)


   
SvaraCitera

Marmoth:

Tack! Själv kan jag bara tipsa om den här om du i framtiden ska söka ett bankjobb. Jag kommer nog få användning av den i höst hoppas jag!

Lite ot (jag har inget cv än!) men vilket område satsar du på =)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Vanligt vitt dokument med text (Du röstade på detta alternativ)

har endast med en bild om ansökan kräver att man bifogar ett foto.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kul att jag är den enda av 29 pers som har röstat på ett designat [sad] Marmoth, snabba på så jag slipper känna mig ensam..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så, nu tröströstade jag på Pickaboos alternativ.

Men jo, det är väl så jag har lagt upp mitt också. Försökt hitta en lättläslig, men estetiskt snygg struktur på det hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Kul att jag är den enda av 29 pers som har röstat på ett designat Marmoth, snabba på så jag slipper känna mig ensam..

Har redan röstat dock[wink] Men resultatet stärker ju verkligen mitt engagemang för att göra ett snyggt och innehållsrikt CV.

​Vissa har ju riklig fantasi, haha!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Har dock egentligen något mellanting mellan dina alternativ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Designad bakgrund och text (pimpat cv) (Du röstade på detta alternativ)
9.4% (3 st)

Thank you arbetsförmedlingen.


   
SvaraCitera

Marmoth:

Vanligt vitt dokument med text (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Kom på en fråga du kanske kan svara på.

1998-1999
Utbildad som Norrlandsjägare i Arvidsjaur med befattning som plutonbefäl.

2000-2004
Läste politisk magister på försvarshögskolan i Stockholm med kompletterande kurser i Uppsala. Avslutade kusen bland de 5 bästa.

2003-2004
Arbetade som volontär på FN i New York med analys av smhällsbyggande utvecklingsmöjligheter i forna Jugoslavien.

2004-2004
FN tjänst 6 månader i Kosovo med Nionde Battaljonen.

2004-2005
FN-tjänst 6 månader i Afganistan med bas i Masari-e-Sharif. Fokus på utbildning av nationella enheter.

2005-2006
Rekryterades av Näringlivets Internationella Råd för att arbeta med analys av utvecklingsmöjligheter i centralasiatiska länder, fokus på finansiella logistiska lösningar.

2009-2011 Rekryterad av UD och uthyrd till NATO för fältoperativ utvärdering av samhällsbyggande "exit strategy" i Kandahar och Kabul.

Mer text än så behövs inte. Du vill fånga uppmärksamheten och locka till följdfrågor så att rekryteraren skall bli nyfiken på att träffa dig och fråga mer. Försök vara så kortfattad och saklig som möjligt. Tänk på att det skall gå snabbt att läsa och bilda sig en uppfattning om vad du gjort och kan. Och lämna inga tidsluckor. Bättre då att skriva att du säsongade i Bad Gastein och söp skallen av dig än att lämna en lucka.

Och nämn gärna att du varit gruppledare i scouter, lagkapten i fotbollslaget etc, eller vad du hade för position när du gjorde värnpliken. Naturliga ledare är guld värda, oavsett om det är relevant för just det jobb du söker. De flesta företag vill rekrytera folk som kan växa i företaget och bra ledare är fundamentalt på alla nivåer i en verksamhet.


   
SvaraCitera

Marmoth:

Vanligt vitt dokument med text och bild (Du röstade på detta alternativ)

När jag lämnar CV:t på arbetsplatsen och det finns en bild med så verkar chansen vara större att h*n kommer ihåg mig hur jag var som person när h*n träffade mig och därför vill anställa mig. Har i alla fall fått fler svar och uppringningar efter att jag lade in en bild i CV:t, samt såklart att jag går dit och säljer in mig på plats (rekommenderas).

Har ett kort och koncist CV vilket verkar uppskattas, gillar dock själv att läsa flummiga texter med allsköns ordbajseri.

Ett tips för att få ett bra gensvar är att ringa arbetsplatsen och fråga om man bara får komma in en kort stund, fem minuter max, och presentera sig för chefen och sedan komma dit och prestera stenhårt de fem minuterna - det ger jobb [smile]


   
SvaraCitera
KSENIA

Marmoth:

Jag har inget CV (Du röstade på detta alternativ)

FUCKTISKT
HAR ALDRIG BEHÖVT [chocked]


   
SvaraCitera