Aviseringar
Rensa alla

Hur ser er vänskapskrets ut?


Ämnesstartare

mynona: hur menar du?

vad omfattar den för slags människor? Nära? Inte nära osv?


   
SvaraCitera
mynona

Anura: vad omfattar den för slags människor?

sådana här: 

mynona: den består av personer utvalda för att de är urskiljbara som individer snarare än anonyma och som jag får utbyte av och som får utbyte av mig, som stimulerar mig och som jag stimuleras av. Tycker den verkar balansera sig ganska bra, och att den innehåller människor som var och en på sitt sätt fyller mina interaktionsbehov.

... tror nog att de alla kan ses som personer med integritet =S

Anura: Nära? Inte nära osv?

Självklart nära. är de inte nära får de inte titeln "vän" utan bara "bekant". En "vän" är en person man antingen redan har ett nära förtroende till eller påbörjat en relation som utvecklas åt det hållet med, enligt min defintion


   
SvaraCitera

jag umgås bara med människor som har samma värderingar som mig.
dom flesta sysslar med konst och/eller jobbar inom vården. antinger ritar vi eller så dricker vi öl när vi ses. jag känner ganska många men umgås frekvent med dom jag tycker allra bäst om. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Få  och Sluten men lojal grupp människor som skulle dö förarandra <3  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hänger med de jag för tillfället har nära mig, har väldigt få permanenta "vänner".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ganska få, är med ett ganska stort gäng i skolan men är inte sådär riktigt nära någon av dem egentligen längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har två riktigt gamla kompisar i skolan som jag umgås med där, sedan har jag en kompisgrupp som brukar träffas på helgerna. Har inte en så stor krets 


   
SvaraCitera
time
 time

Har ett mycket trevligt och fint nätverk av fina ladies. Vi träffas med jämna mellanrum och dricker vin och äter alldeles för mycket ost och frukt. Mellan vinprovningarna möts vi på stan för varm choklad, tankeutbyte, kreativt skapande, debatterande samt så gör vi fittor i cernitlera med varandra.

Har två separata grupper av män som jag umgås med: mitt eget pack av fina, intelligenta och alldeles lagom arga kommunister som jag träffar för kaffe och billiga skämt samt djupa samtal samt pojkvännens och mina gemensamma kompisar som är precis ungefär samma sak som det föregående grabbgänget men med fotboll i sammanhanget också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte så många. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Några kompisar i skolan. Inga är nära vänner. Ses aldrig efter skoltid. Jag har aldrig riktigt haft en nära vän.

 


   
SvaraCitera

Har en liten mindre vänskapskrets som jag umgås nästan dagligen med därav en par är sådana vänner som jag kan prata med "allt" om.

Sen finns det ett gäng kompisar kompisar som jag oftast hänger med när det är f3zt.

Är nöjd med mina polare 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade rätt många som man umgicks med "lite då och då" som man fått genom skolan och jobb osv... Men blir lätt att kontakten upphör osv.

Har ett par stycken jag känner att jag vill umgås med och dessa ställer upp med det mesta. Bra polerZ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har 5 riktigt nära vänner, en massa ytliga och 3 st som är mittemellan 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spretig som bara den. Inte många av mina vänner umgås med varandra. Har liksom samlat lite här och där


   
SvaraCitera
reben

2 pers irl


   
SvaraCitera