Aviseringar
Rensa alla

Hur ser ert skrivbord ut?


Ämnesstartare

själv brukar skifta mellan dessa bakgrunder:






   
Citera
Ämnesstartare

animerad gif på en kattunge som äter majs, fröken mediakatt rensade precis skrivbordet, så nu syns den också. av uppenbara skäl lite svårt att presentera i bildform.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Illyren:


[love]

mörknäs:

animerad gif på en kattunge som äter majs,

du tänker på mej [cute] [crazy] [wink] [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majsmollie:

du tänker på mej [cute] [crazy] [wink] [wink]

ej omjligt.


   
SvaraCitera
Åtta

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liknande bilder som trådskaparen men jag har ca 25 stycken som Windows 7 växlar mellan automatiskt.
Har inga ikoner på skrivbordet.

Åtta:

Vad är det för OS och skrivbordshanterare?


   
SvaraCitera
Åtta

Myksa:

Vad är det för OS och skrivbordshanterare?

Ubuntu 9.04, Gnome.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ubuntu 9.04, Gnome.

Aha!
Har du laddat ner teman eller hur har du gjort för att få det snyggt?


   
SvaraCitera
Åtta

Myksa:

Har du laddat ner teman eller hur har du gjort för att få det snyggt?

Jag har bara bytt tema. Tidigare så använde jag ett av de teman som är standard, Dust, men nu provar jag ett som heter Sugar. Det syns dock ingen större skillnad i den skärmdump som jag postade.

Här ser man bättre.

Dust

Sugar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

tema

Byter det ikonerna också eller är temat bara själva fönsterfärgerna och utseendet?
Jag höll på lite med Ubuntu 7 och 8, jag hade problem med att det var så fult. [sad]
(Plus ett par hårdvarugrejer som inte funkade.)

Får gratis Windows nu genom skolan och Jag tycker Windows 7 är jäkligt bra. Fast förr eller senare lär jag inte få det längre och jag vill inte betala för det...
Dags att kolla på Ubuntu igen... [y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

bättre

Fråga:
Hur blir det med Linux - är det smartare att ladda ner 64-bitars versionen? Eller innebär det med krångel för en nybörjare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad tycker ni?

Skrivbordsbakgrund.JPG


   
SvaraCitera
Åtta

Myksa:

Byter det ikonerna också eller är temat bara själva fönsterfärgerna och utseendet?

Man kan byta ikontema också, om man vill. Teman är uppdelade i GTK-/Qt-teman (vilket innebär att man byter utseende på paneler, fönsterdekoration o.s.v.), ikonteman, pekarteman, samt fonter. Men man kan mixa och matcha som man vill. Gillar man t.ex. fönsterkontrollerna från ett tema, men fönsterdekorationen och panelerna från ett annat, så är det bara att välja ett tema och lägga till de saker man vill ha - och sedan spara som ett custom tema.

Myksa:

Hur blir det med Linux - är det smartare att ladda ner 64-bitars versionen? Eller innebär det med krångel för en nybörjare?

Jag själv har aldrig använt 64-bitars Linux. Från vad jag har hört så ska det väl inte vara så enormt mycket problem längre, men lite krångel kan det nog vara. Flash ska tydligen vara ett problemområde. Vissa applikationer kan vara krångliga att installera, i och med att man kan vara tvungen att manuellt installera 32-bitars bibliotek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

custom

Aha, låter bra. [y]
Och så ska jag fixa desktop cube (eller vad de nu hette).

Åtta:

64

Ska nog testa det. Är ju gratis så...

Mitt skrivbord (just nu, byter underlägg med 15 minuters mellanrum)

Untitled.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns redan tråd om detta. använd sökfunktionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera