Aviseringar
Rensa alla

Hur ser Feminister på pedofili och tidelag?


Ämnesstartare

shatter: av läggning i sig eller handlingar som sker utifrån läggningen?

Läggning, naturligtvis.


   
SvaraCitera

Anura: Det är ju något de ogillar och aldrig själva gör om någon annan grupp ju

haha precis! aldrig någonsin hört dem göra det Rullar ögonen 

Anura: du kan inte dra alla över en kam :p

flåt Ledsen


   
SvaraCitera

Nachac:

Läggning, naturligtvis.

okej, bra dubbelkolla bara. isf håller jag med dig, tycker att de ska vara handlingar som räknas. Man kan inte hjälpa att man känner en attraktion till barn, men man kan hjälpa vad man gör mer den. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter: okej, bra dubbelkolla bara. isf håller jag med dig, tycker att de ska vara handlingar som räknas. Man kan inte hjälpa att man känner en attraktion till barn, men man kan hjälpa vad man gör mer den.

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:

haha precis! aldrig någonsin hört dem göra det Rullar ögonen 

flåt Ledsen

jag menar om de blev så kränkta utav en tårta så :p


   
SvaraCitera

Anura: jag menar om de blev så kränkta utav en tårta så :p

haha, måste ha varit ett mkt jobbigt läge, socker och grädde i facet, usch, inte så att man vill käka upp det, nej nej Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:

haha, måste ha varit ett mkt jobbigt läge, socker och grädde i facet, usch, inte så att man vill käka upp det, nej nej Galen

nä, de var väl mer att tårtan var en varningsklocka att något ännu farligare kan ske :p


   
SvaraCitera

Anura:

nä, de var väl mer att tårtan var en varningsklocka att något ännu farligare kan ske :p

*väntar spänt* trots att jag tycket att tårtkastandet var fel... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Ja, det är möjligt. Hur reproduktion då skulle bli ett argument för att göra en sexualform mer berättigad än någon annan blir då frågan

Nej precis. Men grupper(som t.ex. SD och vissa religiösa) som är mot homosexualitet missar, på grund av sin fullständiga övertygelse, det mest väsentliga när det gäller homosexualitet. Det spelar ingen som helst jävla roll om någon är homosexuell eller inte. Det kommer inte bringa samhället i fördärv, det kommer inte spridas som en "smitta" i samhället och det kommer absolut inte orsaka någon påhittad figurs straff över oss.


   
SvaraCitera

Vad har hänt med kebu??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har fått knulla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken konstig fråga. Är ju lite som att fråga vad målare anser om pedofili och tidelag. 


   
SvaraCitera

i det ena fallet (homosexualitet) så handlar det om två vuxna människor som är kapabla att fatta "bra" bestlut, i de andra två fallen är rör det sig om individer som ej har utvecklad hjärna/bristande intelligens och därmed ej kan samtycka på samma sätt.

tycker det är en rätt skev jämförelse personligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tidelag: ser inga problem med det. förutom möjligtvis de etiska sidorna med att sätta på ett djur.det är ju win/win för båda, visst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Ah, men all heterosexualitet resulterar inte heller i avel.

Menar du nu att alla som slutar upp som heterosexuella inte vill avla eller kan avla? För summan att ett intimt heterosexuellt parförhållande är just reproduktion, även om det finns få undantag.

mynona: All sexualitet utom penetration av penis i vagina utan preventivmedel sår väl utanför reproduktion och bör väl då bedömas som avarter? Även tex kuksugning utförd av kvinna på en man?

Kuksugning är en akt och inte en läggning, det handlar mer om dina sexuella måltavlor än exakt vad du pysslar med. Men all sexualitet som inte resulterar i avkomma bör förklaras som avarter eller icke-naturliga. Kanske sjukdomsförklarade med att man därtill ger en liberalisering på sjukdomsbegreppet. Preventivmedel är även det inte naturligt och kan inte räknas in som en del i reproduktionen.

mynona: Sodomi och pedofili kan även det vara heterosexuellt likväl som bi- eller homosexuellt, och barn kan bli gravida: det finns flickor på 9 år som blivit gravida genom pedofili.

Tror pedofili är lite i en dimension i sig och inte kan delas in i ytterligare sexuella kategorier. Barn som kan bli gravida slutar i biologins namn med ett att vara barn och behåller endast det som social beteckning. Men ja det finns dem vars kroppar utvecklas onaturligt fort och blir "vuxna" tidigt, men då det inte hör till vanligheterna att bli könsmogen i dem åldrarna förefaller det sig också inte vara naturligt.


   
SvaraCitera