Aviseringar
Rensa alla

Hur ser ni på kärleken?


Ämnesstartare

Jag hoppar in i nästan vad som helst utan större fundering ;/


   
SvaraCitera

Med mitt första ex var det en "för alltid"-känsla. [love]

Den andra killen var det "ja, men vi mår bra i varandras sällskap". Efter att ha varit ihop med honom i en månad förstod jag att det inte skulle funka. Han var för kär i mig, och mina känslor var inte alls på den nivån.

Men fortsatte vara tillsammans med honom för att jag mådde bra med honom. Sen slog det mig efter 3 månader att det fungerar inte att tänka så. Kommer inte basera ett förhållande på det tankesättet någonsin igen... [n]

Men om man är kär och kastar in sig i ett förhållande så tänker man inte på framtiden. Det gör man efter ett tag. Det är såklart individuellt.

lite av mina tankar [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aknej:

Men om man är kär och kastar in sig i ett förhållande så tänker man inte på framtiden. Det gör man efter ett tag. Det är såklart individuellt.

Men jag tror faktiskt du har rätt. Först är man alldeles kär och galen, hahax D, sen när det blivit mer "stabilt" börjar man fokusera på framtiden. Jag tror att det är så för de allra flesta


   
SvaraCitera

ensyster:

Men jag tror faktiskt du har rätt.

jag har alltid rätt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aknej:

jag har alltid rätt

okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min syn på sånt där är alldeles för negativ [zzz] Jag förväntar mig aldrig att det ska hålla, vill inte förvänta mig att det ska hålla och sen bli helt knäckt när det inte gör det. Ibland är det t.o.m jag som bryter kontakten pga. att jag är rädd för att bli "dumpad" själv. Som sagt... jag har en dålig inställning [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

jag har en dålig inställning

ja, väldigt. du skulle må så mycket bättre om du började tänka mer positivt. vet inte hur det skulle gå till, men jag säger bara det.
jag förstår varför du tänker som du gör. för att du är rädd att bli sårad, så du sårar nån annan du blir det själv. men det är verkligen inte bra, för tänk om du dumpar nån att rädsla bara, och så var det faktiskt meningen att det skulle hålla. det är så onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

ja, väldigt. du skulle må så mycket bättre om du började tänka mer positivt. vet inte hur det skulle gå till, men jag säger bara det.

Jo det vet jag... när jag känner mig lite mer...psykiskt stabil och inte har lika dålig självkänsla så kommer det nog automatiskt att förbättras.

ensyster:

tänk om du dumpar nån att rädsla bara, och så var det faktiskt meningen att det skulle hålla. det är så onödigt.

Jo det är sant... men när jag har brutit kontakten med människor så har det varit för att jag vet att det ändå inte skulle hålla av olika anledningar ändå. Jag menar att man ex. är för olika personlighetsmässigt, har för olika åsikter om relationer osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

Jo det är sant... men när jag har brutit kontakten med människor så har det varit för att jag vet att det ändå inte skulle hålla av olika anledningar ändå. Jag menar att man ex. är för olika personlighetsmässigt, har för olika åsikter om relationer osv.

ja, då är det ju förstås en annan sak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror på kärlek, men har svårt o tro att jag skulle vara tillsammans för alltid med någon.
Folk går mig och jag går folk på nerverna för ofta tror jag.[smile]


   
SvaraCitera

man gör ju det bästa av det. "klart" så kommer det ju antagligen inte hålla livet ut, men man tuffar ju på bara och låter det ta en dit det tar en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Folk går mig och jag går folk på nerverna för ofta tror jag.

ok, ja då är det lite svårt ;P


   
SvaraCitera

Jag är en sån som försöker hålla mig undan "förhoppningar" för liksom om man hoppas för mycket och om det inte slår in.. Då blir man ju helt knäckt. När jag blir ihop med någon kan jag faktiskt hoppas på ett föralltid men jag säger åt mig själv att jag inte ska hoppas för mycket eftersom jag då kanske blir jättesårad. När jag är kär i någon håller jag rätt bra koll på personens kroppsspråk eftersom det berättar så mycket om personen och dens känslor.

"Det är inte vad en person säger att han tänker - utan det han gör - som visar vad han tänker."

Men det är så att jag precis blivit slut mellan mig och mitt ex och jag trodde faktiskt att det fanns ett föralltid mellan oss, men jag hade fel. Men ändå inte eftersom vi både är så unga. 14 och 15år liksom, det är inte ofta sånt håller liksom. Men vi passade så bra ihop så det kändes verkligen som det.


   
SvaraCitera

"Tis better to have loved and lost than never to have loved at all."

-Alfred Lord Tennyson


   
SvaraCitera

Jag tänker på kärlek, men vet att det aldrig blir nå för mig endå!!!


   
SvaraCitera