Aviseringar
Rensa alla

Hur ser ungdomar på relationer?


Ämnesstartare

FreeWay89:

Ja men jag tycker inte att jag vunnit något på att ligga runt med random brudar som tror dom e awesome i sängen. Sedan att få diverse könssjukdomar som bonus är ingen höjdare.

Fan va vi låter lika på nått sätt.

Själv hade jag också den där "YAHOOO" perioden då man varken kunde eller ville ha ett förhållande, men till slut trodde jag fan kuken skulle trilla av och jag är rädd för att vara steril.

Dom där brudarna är sällan så pass awsm, tror få tjejer eg är något att ha på sex fronten, titta bara på cosmo xD

Miceparade:

Och som en bonus får det gärna uppstå en ömsesidig förståelse kring sådant som vissa kanske skulle utkräva löften för.

Tycker löftena snarare kan förstöra. Visst att man inte ska knulla andra etc, men att sätta en tid FRAMÖVER som man ska vara tillsammans, typ som ett kontrakt, är sjukt,
då blir man ju bara otaggad då det är så pass tvunget.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Fan va vi låter lika på nått sätt.

Brother from another mother? [y]

Greger_EFG:

Själv hade jag också den där "YAHOOO" perioden då man varken kunde eller ville ha ett förhållande, men till slut trodde jag fan kuken skulle trilla av och jag är rädd för att vara steril.

Ja men precis. Var som att doppa kuken i valfri kärnavfallsdunke.

Greger_EFG:

Dom där brudarna är sällan så pass awsm, tror få tjejer eg är något att ha på sex fronten, titta bara på cosmo xD

Haha exakt. Då är det ju bättre med ett långvarit förhållande där man kan kompromissa och lära av varandra.
Min senaste tjej ställde fan upp på nästan allt mot slutet.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Tycker löftena snarare kan förstöra.

Det var ju det jag sa.

Miceparade:

Tycker att det är extremt orealistiskt att som ung människa tänka att man ska kunna lova bort sitt liv till någon annan.

Miceparade:

ganska noga med att inte lova någonting.

Miceparade:

om man måste lova grejer, så är det förmodligen inte värt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Det var ju det jag sa.

Var? Det står att det inte är värt det, inte att lovandet förstör något[rolleyes]


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Det står att

Meh, sak samma. Vi menar ju båda två att löften inte är det lämpligaste man kan syssla med när det kommer till förhållanden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Vi menar ju båda två att löften inte är det lämpligaste man kan syssla med när det kommer till förhållanden.

Ja, definitivt. Man behöver verkligen den där friheten(speciellt i början) att kunna känna att man är kvar just för att förhållandet är bra, inte för att det är ett krav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

bög

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicKarlsson:

Vill vi ha de långa förhållanden

ja

NicKarlsson:

Det är finns så många som skiljer sig nu och påverkar det vårat val när vi ska välja partner?

nej


   
SvaraCitera

Palla bry sig, man tar det som det kommer [cool]


   
SvaraCitera

Spelar nog ingen roll om du är gammal eller ung..
Dom flesta vill ha ett seriöst förhållande, men inte alltid det funkar!

Sen så finns det svin som inte direkt bryr sig verkar det som


   
SvaraCitera

Först och främst, bra tråd! intressant 🙂

NicKarlsson:

Vill vi ha de långa förhållanden eller är det de här snabba men många som lockar?

Både och. Jag vill gärna leva ihop med en och samma kille livet ut, men det är inget fel i att träffa många olika människor heller. Man gör det man själv mår bäst av helt enkelt. Huvudsaken är att man inte unyttjar någon. Typ att en kille tror att jag vill ha ett seriöst förhållande med honom, men jag är bara ute efter att "leka".

ett seriöst förhållande innebär ju mer risker, med tanke på att man kanske fäster sig väldigt mycket vid en och samma person, och att man då kan bli lite svartsjuk. Men det är ju något man får jobba med också. hur som helst är alla rädda att förlora någon man älskar, lite rädd är man ju.

Jag känner att det är det som livet går ut på. Att ta risker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har alltid varit förhållande typen, mina har hållit relativt länge. Så jag vill ha detttt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Har alltid varit förhållande typen, mina har hållit relativt länge. Så jag vill ha detttt

När man har förhållanden som håller så länge, hur vet man då när det är den "rätta"?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

start all over again:

ett seriöst förhållande innebär ju mer risker, med tanke på att man kanske fäster sig väldigt mycket vid en och samma person, och att man då kan bli lite svartsjuk.

Och svartsjuka kan leda till mycket, men när man fäster sig så mycket till varandra, då tar man nästan omedvetet beslutet att jag kommer stanna med den här personen så länge jag bara kan, och då gör det mer ont när det bryter upp.

Men vad bygger vi egentligen våra förhållanden på, är det hur median och filmer visar hur det ska vara eller går vi efter föräldrarna, eller utforskar vi själva?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicKarlsson:

När man har förhållanden som håller så länge, hur vet man då när det är den "rätta"?

Vadå rätte. Kärleken funkar inte så 😛 Finns ingen "The on and only" för någon. Finns bara folk man funkar bättre med och folk man funkar sämre med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Vadå rätte. Kärleken funkar inte så 😛 Finns ingen "The on and only" för någon. Finns bara folk man funkar bättre med och folk man funkar sämre med.

Finns även folk som ser olika på saker o ting och det man själv tycker/tror behöver inte nödvändigtvis vara rätt 🙂


   
SvaraCitera