Aviseringar
Rensa alla

Hur ser världen ut år 2050?


Ämnesstartare

Det är lätt att bli deppig när man läser tidningen nuförtiden. Miljöhotet som blir allt värre, robotiseringen, krig och konflikter, överbefolkning, epidemier ... Samtidigt har mänskligheten på många sätt och vis aldrig haft det så bra som vi har det nu och det är fler och fler som engagerar sig för vår värld, vilket borde tala för att vi går mot en ljus framtid – eller?

Hur tror DU att världen kommer att se ut år 2050?


   
Citera

som 1950, ungefär


   
SvaraCitera

Earth-The-Future-HD.jpg


   
SvaraCitera

Ett meddelande till alla UMare som läser denna tråden år 2050:

Glöm aldrig oss. Det var vi som skapade er framtid! Var goda och hedra oss i tråden för ändamålet.

http://ungdomar.se/forum/thread/traden-daer-vi-soerjer-avlidna-umare    


   
SvaraCitera

Vet inte exakt, men jag är övertygad om att den kommer vara bättre. Jag räddar den! Cool


   
SvaraCitera

Jag tror att jorden kommer vara enormt överbefolkad men samtidigt tror jag ändå teknik och sånt gått så långt fram att det inte behöver betyda något. Hoppas verkligen att vi är i princip oberoende av fossilt bränsle tills dess men det är väl lite väl tidigt.


   
SvaraCitera

2050 tar vi över! Alla oldies är typ borta och vi styr spakarna....Men vad förändrar vi först:/ ?


   
SvaraCitera

Fler naturkatastrofer, mer teknik, fler människor på jorden, förhoppningsvis fler naturreservat och andra skyddade områden. Utöver de skyddade områdena kommer skogar, älvar, sjöar och annan natur att bli mer utnyttjad och befolkad. Samhällena kommer bli mer sekulariserade och mångkulturella. Vi kommer kanske börja se bildandet av en världsregering som en utveckling av FN.

Det är iaf vad jag tror.


   
SvaraCitera

Det slog mig nu att jag förmodligen kommer att leva då. Sjukt. 
Jag vet inte hur världen kommer att se ut. Det skulle eventuellt kunna vara så att Ryssland erövrar hela östra och norra europa, samt slår pakt med euroasia-länderna och skapar någon enorm republik där Ryssland är huvudman. Vladimir Putin lär förmodligen ha satt sina män på att ta fram ett föryngrande elixir,  med vilket han rent tekniskt lever till 2070, men som sidoeffekt får honom att lika ett skrumpet fikon. Kanske kommer USA ha störtats av en enorm armé av talibaner, där Hamas, Hisbollah och ISIS och alla dem där goa (ironi) grabbarna och gräbbinorna ödelägger hela Amerika och gör alla amerikaner till chip-styrda slavar. Kanske Gud uppenbarar sig och gör att den dåvarande amerikanska presidenten,  - tillika Putins assistent - känner sig hotad i sin historiska Gud-status som vederbörande ännu inte accepterat har tagits över av herr Putin.

Kanske kommer landsgränserna ha upphört och människor flöda fritt kring alla kontinenter och länder som inte tillhör den Ryska republiken. Eller kanske är alla så rädda för ett sprakande tredje världskrig, att de tappar tyst på tå i en värld där makthunger och diktatur skördar liv efter liv.

Ja, vem vet.


   
SvaraCitera

Redaktionen:
Det är lätt att bli deppig när man läser tidningen nuförtiden. Miljöhotet som blir allt värre, robotiseringen, krig och konflikter, överbefolkning, epidemier ... Samtidigt har mänskligheten på många sätt och vis aldrig haft det så bra som vi har det nu och det är fler och fler som engagerar sig för vår värld, vilket borde tala för att vi går mot en ljus framtid – eller?

Hur tror DU att världen kommer att se ut år 2050?

Är Redaktionen orolig för robotiseringen? Jag trodde att det var en oro från typ 1965.


   
SvaraCitera

Chibibbi: Hamas, Hisbollah och ISIS och alla dem där goa (ironi) grabbarna oc

De där hatar varandra mer än vad de hatar usa, och har helt olika ideologier. 🙁

ont vet inte, men hoppas lydiga och masserande robotar existerar då.


   
SvaraCitera

Kan gör en adekvat gissning gällande tekniken år 2050. Det kommer vara vanligt med 50 TB hårddiskar.


   
SvaraCitera

kakakaka: De där hatar varandra mer än vad de hatar usa, och har helt olika ideologier. 🙁

Och därför vore det så spektakulärt och förvånande om världen fick en sådan vändning.


   
SvaraCitera
b1son

människorna har dött ut o ja tittar ner från himmelen o skrattar rått åt människans dumhet


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Hörde en framtidsforskare som sa att världen kommer styras av kvinnor om redan 15 år. Tror det blir färre krig då.
Jag kommer ha några få år kvar till pensionen och njuta av livet och kanske vänta på några barnbarn. Konstigt tanke.


   
SvaraCitera