Aviseringar
Rensa alla

Hur seriöst tar ni lektrådar?


Ämnesstartare

Hur seriöst svarar ni andra?
Hur seriöst tar ni på svar?
Vad är er grundinställning till lektrådar?


   
Citera

beror på, deltar inte i trådar jag inte vill att folk ska svara på mig i

är inte dödsseriös i allt men gillar i regel inte forumlekar heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det har väl lite med mått av ärlighet också. Min grundinställning är att vara ärlig men inte onödigt okänslig. Samtidigt tänker jag inte hur mitt svar påverkar personen och mig själv i 78 steg framåt.

Tar andras svar rätt seriöst. Är det något som sticker ut eller från för mig okänd gissar jag på mindre seriositet/troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tkr svaren är viktigare än tråden i sig. Tycker inte man ska gå ifrån ämnet i ngt inlägg utan att leka leken. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tar allting på lek
även en hemlighet
ta mig till kärlek
ta mig till dans
ge mig nåt
som tar mig någonstans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:
Tkr svaren är viktigare än tråden i sig. Tycker inte man ska gå ifrån ämnet i ngt inlägg utan att leka leken. 

Hur menar du?

Maks:
jag tar allting på lek
även en hemlighet
ta mig till kärlek
ta mig till dans
ge mig nåt
som tar mig någonstans

Definiera lek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det varierar. Är halvseriös i stort sett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svarar på dödligt allvar när det gäller andra. annat vore respektlöst. andras svar tycker jag oftast är lite knäppa och kul, men tar inte särskilt seriöst på dem. är medveten om att min internetpersona bidrar med ett svekfullt eller i alla fall mångtydigt bedömningsunderlag.

det är rätt kul sätt att agna och meta och mejsla och hamra bland människor, men lekarna blir tråkiga när folk spammar enbart för att få onyanserad bekräftelse. som att punga ut ett intetsägande svar i "skriv en umare"-tråden bara för att sedan kunna få droppa sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blodigt, men ofta humoristiskt, allvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:
Det varierar. Är halvseriös i stort sett.


   
SvaraCitera

beror väl på. när man får "taskiga" svar beror det oftast på ett uttalat och ömsesidigt ogillande, så då känns det rätt /care


   
SvaraCitera

sen är det klart man blir glad varje gång man ser sitt namn i positiv bemärkelse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower: Hur menar du?

Det är viktigt att svara ärligt men man ska inte ta svaren på största allvar, kanske, eftersom svaren skiljer sig beroende på vem som leker leken osv. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svarar det jag tänker/tror om jag inte bara skriver någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tar det på allvar. Både det bra och det dåliga.


   
SvaraCitera