Aviseringar
Rensa alla

Hur shoppar ni?


shoppar spontant, alltså blir det ganska oregelbundet. Har tidigare i mitt liv varit lite utav beroende av att spendera pengar. Har fortfarande svårt med detta men är mycket, mycket bättre sen jag flyttade hemifrån.


   
SvaraCitera

Shoppar när jag känner för det, när jag känner att någonting saknas - en viss färg eller typ av plagg. Vilket blir ganska ofta. Saknar allid något typ.


   
SvaraCitera
höna

Är väl lite shoppingberoende och skäms ganska mycket över det. Köper något kanske 2-3 ggr i veckan. Men i princip bara second hand eller väldigt billigt. Jobbar i butik och kan inte motstå.


   
SvaraCitera

köper allt jag tycker är snyggt


   
SvaraCitera

Jungman:

främst på second hand

Älskar second hand. Där kan man massköpa massa unika saker hihi


   
SvaraCitera

Typ när jag känner att jag behöver ett nytt plagg... Går inte i stan och köper allt jag tycker är snyggt direkt. Typ nu vill jag ha en ny tröja, jacka och skor. Kommer förmodligen aldrig köpa skor och jacka pga har ej råd [sad]


   
SvaraCitera
kachin

Hatar att shoppa, så när jag känner för att straffa mig själv går jag in i valfri butik och känner på de sliskiga plaggen som hundratals andra smutsiga händer tafsat på. Plockar på mig lite trasor, går in i provrummet där den riktiga förnedringen börjar. För att sedan fortsätta fram mot kassan, helst men en riktig prettojävel till kassör, langar fram ca$hen och känner den totala frihetskänslan när jag sedan går ut ur butiken med lättad plånbok o lättat hjärta [cool]


   
SvaraCitera

lillkuken:

pga har ej råd

...Second hand då? [sad]


   
SvaraCitera

Sameshit:

...Second hand då?

Gillar nytt och fräscht, annars är det ju som att fortsätta använda sina gammla grejer [cute]


   
SvaraCitera

lillkuken:

Gillar nytt och fräscht,

Det var det värsta jag hört! Man kan hitta jätte fina och fräscha saker på second hand? [surprised]
Du hittar dessutom oftast massa unika saker som ingen annan har, lockar inte det dig? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Sameshit:

Du hittar dessutom oftast massa unika saker som ingen annan har, lockar inte det dig?

Nej, ingen har ju ändå samma [rolleyes]


   
SvaraCitera

lillkuken:

Nej, ingen har ju ändå samma

Haha fattar inte, förstår mig inte på dig nu [sad] Har du ens varit i någon second hand? [sad]


   
SvaraCitera

Sameshit:

Haha fattar inte, förstår mig inte på dig nu

inte jag heller [sad]

Sameshit:

Har du ens varit i någon second hand?

ne, typ myrorna eller?[blush]


   
SvaraCitera

shoppar när jag behöver något o det finns inget regelbundet över det


   
SvaraCitera

lillkuken:

ne, typ myrorna eller?

Myrorna är mysigt det är fräscht med [rolleyes] Gillade du inte myrorna då?


   
SvaraCitera