Aviseringar
Rensa alla

hur sjuk får man vara innan man absolut inte ska träna?


Ämnesstartare

efter ett one night stand i helgen blev jag förkyld och fick ont i halsen och grejer, jag har ingen feber men har tvingats snyta mig flera gånger och har hostat lite, sen har det bränts lite grann i halsen, nu bränns det lite grann i ena änden bara så att säga, hade svårt att svälja förut men nu känns det bättre

hursomhelst känns det alltid förjävligt på morgnarna men det går ju över senare, nån annan som tränat och varit sjuk? jag har som sagt ingen feber och halsen börjar bli bättre men jag har tävling nästa månad och jag är riktigt träningssugen, inte kört seriöst sen i fredags och jag tränar ändå 12 timmar i veckan

så äre nån här som har tränat och varit sjuk? var drar ni gränsen?


   
Citera
Ämnesstartare

och hur länge tror ni jag kommer behöva vänta? det är en förkylning som började i söndags, det känns som sagt bättre nu men känns alltid så jävligt på morgnarna -.- hate it


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

relevant att nämna ons:et [crazy]

tror man ska vänta med att träna tills man blivit frisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

relevant att nämna ons:et

det är ju av den anledningen jag sitter i den här soppan[sad]

enhimmelskdrog:

tror man ska vänta med att träna tills man blivit frisk

känner mig bättre nu men grejen är att jag ska tävla nästa månad så jag måste träna cirka 12 timmar i veckan, det är bråttom och jag får panik här inne på mitt rum!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kattmaat:

det är ju av den anledningen jag sitter i den här soppan[sad]

varför [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ofta man vill träna om man är det minsta sjuk[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cineasten:

ofta man vill träna om man är det minsta sjuk

jag göre 2 skäl:

1. överlevnad
2. har för mycket fritid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

varför

gissa[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kattmaat:

gissa[blush]

ni var utomhus lr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ni var utomhus lr

eller så kan det varit så att hon var sjuk och jag blev smittad...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kattmaat:

eller så kan det varit så att hon var sjuk och jag blev smittad...

smart


   
SvaraCitera

träna med förkylning är skit farligt för hjärtat =/
Har själv kompisar som tränat inför tävlingar med förkylning som sedan kollapsat och det kunde gått riktigt illa ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

smart

full och kåt vafan[mad]

SarAaaBengtsson:

träna med förkylning är skit farligt för hjärtat =/
Har själv kompisar som tränat inför tävlingar med förkylning som sedan kollapsat och det kunde gått riktigt illa ...

jo jag vet men jag har lite svårt att bedöma huruvida det är en allvarlig förkylning, dels för att det känns som jag har blivit mycket bättre men på ovanligt kort tid men samtidigt äre ju en förkylning som kommer och går, värst på morgnarna som sagt


   
SvaraCitera

Kör på du måste ju inte ta ut dig lika brutalt som du brukar göra...
Fick själv göra jobbiga grejjer när jag var småsjuk i lumpen. Hög sänka hade jag.


   
SvaraCitera

kattmaat:

det är ju av den anledningen jag sitter i den här soppan

okej, bra att du nämne det för när man blir förkyld via ett one night stand, så ska man absolut aldrig under nåra omständigheter träna innan man är frisk. det är okej att träna om man blir sjuk på annat vis [wink]


   
SvaraCitera