Aviseringar
Rensa alla

Hur ska det kännas?


Ämnesstartare

Åh, gud. Jag vet inte vad jag vill göra.
Jag har varit tillsammans med min pojkvän i snart sju månader. Är inte säker på om jag är kär eller inte.. Det känns inte som det borde och jag tvivlar på att jag är kär i honom men vill inte lämna honom för det känns konstigt utan honom.
Någon som känner igen sig?


   
Citera
Ämnesstartare

Hmm... Känner igen mig till viss del men då handlade om 3 dagar typ... Kan säga att jag tröttnade på hnm fort, men så åkte jag till usa i 4 veckor så de löste sig själv när han messade och bara ville va vänner... Såg sen på fb att han hade hittat en ny tjej.... Tkr du ska prata med hnm om dina känslor ni ksk kan lösa de tillsammans?


   
SvaraCitera

Ta det lungt. Tvivlar på att det bara finns ett enda sätt att känna kärlek på. Gillar du att umgås med honom och ni har det trevligt kanske det räcker så. Det är när du börjar ogilla honom som du kanske bör ifrågasätta varför ni är tillsammans.

Använd inte kärlek som en ursäkt för att göra det ena eller det andra. Gör det som DU vill och STÅ sedan för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kan inte va kär hela jävla tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ibland handlar ett lyckat förhållande om att inte bara känna så mycket hela tiden utan också tänka förnuftigt mvh tjejen med ett lyckat förhållande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla blir inte kära. kanske räcker med att ni trivs jävligt bra med varandra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

ibland handlar ett lyckat förhållande om att inte bara känna så mycket hela tiden utan också tänka förnuftigt mvh tjejen med ett lyckat förhållande

Utveckla? Menar du att du inte är kär i din partner eller missuppfattade jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

man kan inte va kär hela jävla tiden

Detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt behöver inte vara så lyckat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axwell:

Utveckla? Menar du att du inte är kär i din partner eller missuppfattade jag?

jo, men först och främst är han min bästa kompis och i andra hand är han mitt val av avelspartner. sen är jag kär också, ibland, ganska ofta.
Men huvudsaken är väl att man har en bra deal, tar hand om varandra, kan kommunicera med varandra, trivs i varandras sällskap och trivs med sig själv i den andres närvaro, inte att man är kära. det kommer sen, lite då och då, när allt det andra fungerar.
för känslan av kärlek är väl egentligen inte så mycket mer än känslan av kåthet och omtanke ungefär. och det kan man ju inte känna hela tiden i ett förhållande som varar en längre tid.

tror såna som känner att de inte är "tillräckligt kära" antingen är för otillräckliga i att kommunicera sina behov till sin partner, eller har helt fel fokus i vad som utgör ett bra förhållande, och alldeles för stor tilltro till sin egen förmåga att känna konstant kärlek till en person hela livet.

skälet till att de flesta förhållanden tar slut ganska fort är för att folk ser det som att ett förhållande består av kärlek, när det egentligen utgörs av allt det andra, och ser frånvaro av kärlekskänslan som en indikation på att man borde gå vidare för att hitta någon ny människa kan känna kärlek till.
Det är normalt att kärlekskänslan kommer och går precis som alla andra känslor gör.

men relationer bör väl alltid avslutas eller genomgå rehabilitering om man mår mer dåligt än bra av att vara i dem. Men det är inte samma sak som kärleksbrist!


   
SvaraCitera

framtidskon:

Men huvudsaken är väl att man har en bra deal, tar hand om varandra, kan kommunicera med varandra, trivs i varandras sällskap och trivs med sig själv i den andres närvaro, inte att man är kära. det kommer sen, lite då och då, när allt det andra fungerar.

Gillar hela framtidskons post och tycker att allt var mkt klokt sagt, men eftersom det inte finns någon gilla-funktion måste jag skriva en hel post och förlänga tråden utan att egentligen tillföra något till diskussionen [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Gillar hela framtidskons post och tycker att allt var mkt klokt sagt, men eftersom det inte finns någon gilla-funktion måste jag skriva en hel post och förlänga tråden utan att egentligen tillföra något till diskussionen [blush]

men va mycket trevligare vi har när vi pratar med varandra som folk!!


   
SvaraCitera

framtidskon:

men va mycket trevligare vi har när vi pratar med varandra som folk!!

Förviosso, men nu går vi definitivt off topic! Jag är rädd för polisen osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör slut[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur det ska kännas för dig kan jag inte svara på. det borde du veta själv.


   
SvaraCitera