Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag berätta?


Jaclin
Ämnesstartare

Hej!
 jag är en kille på 15 år och går i 9an. Till våren blir det dags att välja gymnasium och jag är säker på vad jag ska gå, Natur. Men å andra sidan är det en väldig hög press för att få de resultat man strävar efter och för att behålla eller eventuellt öka mina merit. Under tidigare år har det gått sisådär i två ämnen som jag har lovat att förbättra för mina föräldrar under denna termin. Som ni säkert förstår har det inte gått som tänkt och jag är rädd att nämna det för mina föräldrar eftersom de kommer bli besvikna och arga. Dessutom  är det väldigt jobbigt för mig att ständigt bli jämnförd med min stora syster som verkligen är perfekt. Att hålla det inne är ingen smart ide eftersom betygen kommer ändå i brevlådan när som. Jag undrar om ni har något tips hur jag kan bäretta det för mina föräldrar på ett sätt så att de inte blir arga och att jag själv vågar bäretta det. 

/ Jacob


   
Citera
Ämnesetiketter

Bra att du har vett nog i skallen att berätta om betygen själv så att föräldrarna slipper en tråkig överraskning när betygen väl kommer. Kan inte garantera att dina föräldrar inte blir arga, och du har antagligen redan provat detta - men försök annars att förklara vilken press du är under, med både betygen och systern din. Och om du har klarat de flesta ämnena tillräckligt för att släppa in dig på din önskade skola är det ju knappast några problem - betygen är ju till för meriten och inte för att se bra ut på papperet.


   
SvaraCitera
Jaclin
Ämnesstartare

Tack!


   
SvaraCitera