Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag berätta för min mamma?


Ämnesstartare

Hej,
Det är så jag har urinvägsinfektion, Men jag vet inte hur jag ska berätta det för min mamma.
Jag har socialfobi och får panikattacker och typ hatar alla människor jag aldrig träffat förut....
(Det är därför jag vill ha med min mamma) Och jag har aldrig haft urinvägsinfektion förut så om jag går till en mottagning vad kommer dom göra? 
Tacksam för alla svar<3


   
Citera

De kommer att rekommendera dig att dricka en jävla massa tranbärsjuice och om inte det hjälper får du penicillin eller nått


   
SvaraCitera

Köp citron och drick massvis med citronvatten Tumme upp


   
SvaraCitera
Nemos

Drick tranbärsjuice och en massa vatten! Jag får urinvägsinfektion allt för ofta och osötad tranbärsjuice är det som funkar allra bäst för mig! Försök också att inte äta för mycket saker med socker i, socker är inte bra då det är det bakterierna i urinvägsinfektion lever på. 
Hoppas det blir bättre, urinvägsinfektion är verkligen inte kul alls. 


   
SvaraCitera
grisen

Du borde ändå kolla upp det.
Haft den en gång och den höll på att flytta sig till njuren så hamnade på akuten (kunde knappt röra mig så ont det gjorde då )
och det var inte trevligt


   
SvaraCitera
reben

du får ge urinprov o sådär
men om du inte brukar ta penicillin särskilt ofta (typ inte tog nå senaste halvåret) så brukar dom ge det direkt utan att du måste hem emellan o vänta på provsvar o så. sen går de över på 1 dag typ.


   
SvaraCitera

Jag har gjort så att jag har haft med mig morgonurinen (vilket är den bästa då det är mest koncentrerat) i en liten burk eller rör med lock till vårdcentralen - om jag ska dit samma dag. Aldrig varit några problem! (Tänk dock på att burken/röret ska stå kallt innan du beger dig till vårdcentralen.)
Det går oftast jättesnabbt att kolla upp om man har bakterier i urinen, via en så kallad urinsticka. Därefter kan det behöva göras en odling för att ta reda på mer om vilka bakterierna och detta kan ta ett par dagar.

Nu är det typ nya direktioner sedan en tid tillbaka. Så de ger inte ut antibiotika om man inte har rejäla besvär så som typ feber eller om man har haft symptomen en längre tid. Eller om man har återkommande urinvägsinfektioner.

Det ska läka ut av sig själv helt enkelt, vilket det oftast gör.

Lycka till.


   
SvaraCitera

Tranbärsjuice och citrus är inga botemedel mot urinvägsinfektioner.


   
SvaraCitera