Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag berätta för min mamma?


Ämnesstartare

Det är såhär att jag har träffat en fantastisk karl. I ungefär tre månader har vi varit ett par. Allt är jättebra och så klart vill ju familjen träffa honom. Speciellt morsan då. Men här kommer det lilla problemet in. Jag har inte berättat att min karl är 31 år äldre än mig. Och åtta år äldre än morsan själv.
Hur ska jag säga det? Dom jag berättat det för redan har ju varit väldigt negtivt inställda å inte alls sagt någon positivt. Jag vill ju att morsan ska gilla min nye:-)
TIPS NÅGON?


   
Citera

HAHAHAAHAH, 31 år äldre?! Oh joy. Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

HAHA nej


   
SvaraCitera

rarasarabara:

TIPS NÅGON?

Nej faktiskt inte. Personligen tycker jag det är vidrigt med tanken av en kvinna som är 8 år äldre än min morsa, så jag är nog inte till någon hjälp här. Tyvärr.


   
SvaraCitera

[tard]


   
SvaraCitera

Akta bara så inte din morsa får för sig att sno honom, eller om han börjar ragga på henne istället när han inser vad han egentligen håller på med ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

HAHAHAAHAH, 31 år äldre?! Oh joy. Hur gammal är du?

Jag fyller snart 21


   
SvaraCitera

HAHA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Akta bara så inte din morsa får för sig att sno honom, eller om han börjar ragga på henne istället när han inser vad han egentligen håller på med ;D

Vadå håller på med? Han vet nog redan det[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvivlar på att hon kommer vara speciellt positivt inställd till det....


   
SvaraCitera

rarasarabara:

Han vet nog redan det[wink]

Dessvärre är jag rädd för att DU inte vet vad HAN håller på med.


   
SvaraCitera

Alltså.. Jag vet inte riktigt om jag vågar ta detta seriöst, men jag tänker svara på det seriöst i alla fall. "Åldern är bara en siffra", har man ju hört ett antal gånger.. Men jag håller inte med.

Om din pojkvän är 31 år äldre än dig skulle han kunna vara din pappa. Nu undrar jag hur gammal du är, jag utgår ifrån att du är ca 18 år med tanke på genomsnittet på den här hemsidan (ja, jag bara gissar!). Då är den här pojkvännen 49 år. Dvs, han ska snart fylla 50. När du är 30 kommer han vara en gammal gubbe i rullator.

Tänk fan igenom din framtid innan du sätter dig i en sån situation. Det är inte så svårt att hitta en annan, ha den här killen som en nära vän du kan komma till med dina barn och fika hos, istället.

Sorry, men det är vidrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

3 år äldre är inte okej, enligt mig.
10 års skillnad, max.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

31*


   
SvaraCitera
Hando

rarasarabara:

Jag har inte berättat att min karl är 31 år äldre än mig. Och åtta år äldre än morsan själv.

[tard]


   
SvaraCitera

rarasarabara:

Jag fyller snart 21

så han är 52? han skulle kunna vara din pappa ffs


   
SvaraCitera