Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag bete mig för att slippa alla kränkande påhopp?


Ämnesstartare

Stringburka:

och har så "bestämda" åsikter att man inte ens kan diskutera dem utan att du helt enkelt är döv för all kritik.

jag är en av få som kan lyssna på andras argument och se bådas sidor. men det innebär inte att jag tycker som dem. jag har tänkt på det mesta, men jag kan ändra mig.
Dock är det sällan, då mina värderingar är så starka. ingen kan till exempel få mig att tycka att dödsstraff är okej. vilka argument dem än kommer med. sen om det är att vara döv, det vet jag inte.

jag är ingen idiot..
Som sagt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

Det kan ju inte vara så att man måste göra sig själv till en människa utan minsta stolthet för att kunna överleva skolan?

Det säger la sig självt att om du inte vill att folk ska glo på dig så ska du inte sticka ut så förbannat mycket [y]

Är du inte så pass stark mentalt att du klarar av att folk glor, då ska du kanske försöka tona ner dig själv lite?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

3. Sluta tro att folk antingen "hatar" eller "älskar" dig.

Det är ju så.. ändra tycker folk väldigt illa om mig, eller så tycker dem jätte bra om mig. det är inget jag bestämt mig för att det är så. det är något jag sett när jag tittar på mitt liv och hur folk reagerar på mig.
Det märks redan första sekunden vad folk tycker...
man ser det på folk.. ändå sticker inte jag ut så mycket alls.
men jag yttrycker dock inte rädsla. vilket elaka människor tycker är väldigt hemskt. då bara måste man ju gå fram och vara lite elak. -.-'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Är du inte så pass stark mentalt att du klarar av att folk glor, då ska du kanske försöka tona ner dig själv lite?

Om folk bara glodde så tål jag det. ibland är det till och med roande.
men när det blir på en högre, mer utstuderad nivå så pallar psyket det inte länge nog..
med mina erfarenheter är det helt jäkla naturligt.. "/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

jag vill eg inte vara här.

Dark_solitude:

Så jag sitter här med världens depression.

Dark_solitude:

Så jag sitter hos psykologen.

Effektivt tillvägagångssätt: be om att få ett möte med en psykiatriker som kan skriva ut antidepressiva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

men när det blir på en högre, mer utstuderad nivå så pallar psyket det inte länge nog..
med mina erfarenheter är det helt jäkla naturligt.. "/

Men om du inte kan ta konsekvenserna av att sticka ut så anpassa dig. [tard] Folk kommer ju inte att ändra sig för din skull [zzz]

Inget blir bättre av att whina i alla fall, så bit ihop och gilla läget [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kråkslott:

Effektivt tillvägagångssätt: be om att få ett möte med en psykiatriker som kan skriva ut antidepressiva.

Så jag ska bli ännu argare på folk än vad jag redan är?
då kommer jag att slå den som säger något åt mig. och dit vill jag inte..

Jag är rädd för att jag kommer vara för arg, nu efter sommarlovet. jag har förändrats jätte mycket, vilket skrämmer mig. det kanske gör att folk inte vågar vara så elaka, det vet jag inte. .

men andra kan ju vara udda utan att bli illa behandlad ? varför kan aldrig jag det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Inget blir bättre av att whina i alla fall, så bit ihop och gilla läget

det har jag gjort i sju år nu. det är därför jag inte gått ut gymnasiet än.

Inte Gugge:

Men om du inte kan ta konsekvenserna av att sticka ut så anpassa dig. Folk kommer ju inte att ändra sig för din skull

Så för mig ska konsekvenserna bli att ni andra har rätten att pajja mitt psyke för att jag har en annorlunda stil? när miljoner andra har annorlunda stil men blir hyllad för det? waay. jag hatar er. -.-'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

Så jag ska bli ännu argare på folk än vad jag redan är?

Varför tror du att man skulle bli aggressiv av antidepp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får be om ursäkt, jag gick fram rätt hårt mot dig. På ditt första inlägg lät du ganska mycket som en rakt av "emo bitch" som det så fint heter. En dryg, egocentrisk person som gnäller för att inte alla diggar hennes udda livsstil. Detta verkar ju ha varit en felbedömning, så tar tillbaka det jag sagt som nog lät rätt drygt och lite halvelakt.

Oavsett så tror jag att dina bästa möjligheter helt enkelt är att ändå tona ner dig lite. Ha "vanliga" kläder i skolan, var lite mer försiktig med vad du säger och så. Det är ingen bra lösning egentligen, men det kan vara den minst dåliga lösningen. Även om det kan vara så att du får skit även i vanliga kläder, så kan en udda stil provocera och göra dig till ett enkelt mål även för sådana som annars inte skulle bry sig nämnvärt.


   
SvaraCitera

Dark_solitude:

Har bestämda åsikter och är inte rädd för att uttrycka dem.

Later jattetrevligt tycker jag... och man ska inte kanna sig dum for att man funderar over saker, tar stallning och kanner sin egen moraliska kompass men det man maste halla lite koll pa ar att det ar inte alla som orkar lyssna och tyvarr ar det val sa att pa gymnasiet ar det fortfarande sa att manga ser och hor saker de sjalva inte forstar sig pa och orkar helt enkelt inte, eller ar inte ens intresserade av att satta sig in i fragan och da upplever man det hela jobbigt och det ar ju saaa mycket lattare att fa personen i fraga att kanna sig som en idiot genom att fnissa/stirra pa honom eller henne an att helt enkelt erkanna att "du det var trevligt, men jag har ingenting att tillagga och kanner mig inte sa engagerad, kan vi kanske prata om nagonting annat?"

Jag tror att du, med dina boots, och asikter sakerligen om du ar lika open minded som du onskar de andra i klassen kommer vara, kommer kunna komma bra overrens med alla mojliga sorters klasskompisar. Hitta ett gang likasinnade som ocksa gillar att bestamt fora fram asikter om allting och hall det pastridiga inom den cirkeln, och hall kanske dina andra sidor i framkant annars nar du har med lite mer kansliga manniskor att gora. Bjud pa dig sjalv, och gor inte misstaget att kliva undan. Bara for att du har egen stil betyder inte det att ingen med en valdigt olik stil din egen kan tycka att du ar toppen!

Nar jag gick gymnasiet (ja nu har jag babblat pa i 3 ar har tror jag, ta kaffepaus om du behover haha) sa gick jag IB. Vi var i andra ord helt pluggisstamplade, och mitt i klassen hade vi en tjej med gront tupperat har och 4 lager trasiga tights. Hon hatade hela varlden. Det gjorde vi andra ocksa vissa dagar, och ja... sa var det med den grejen. Hon var en av mina basta vanner - trots att jag holl med om 2% om hennes personliga varderingar och aldrig i livet skulle byta kladstil med henne, men vad fan, vi hade jattekul tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galaxydazzle:

Hitta ett gang likasinnade som ocksa gillar att bestamt fora fram asikter om allting och hall det pastridiga inom den cirkeln, och hall kanske dina andra sidor i framkant annars nar du har med lite mer kansliga manniskor att gora.

Tack [bigcheers]
You just saved my day.

=]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

Har bestämda åsikter och är inte rädd för att uttrycka dem.

Dark_solitude:

Hur ska jag göra/inte göra, för att slippa vara den som alla tittar på och fnissar åt? som alla sneglar på och himlar med ögonen åt?

Verkar ju som att du står för dina åsikter osv (kudos!), och du inser att du sticker ut men du vill inte sticka folk i ögonen. Men man kan inte ha kakan och äta den! Antingen tona ner dig själv, eller stå ut med att folk tycker du är annorlunda.

Jag har alltid haft andra åsikter än mina vänner, kanske inte så extrema, men tvärtemot vad de tycker och efter tre år har jag lärt mig att hålla det för mig själv. Orka sitta och käfta emot hela tiden?
Stå för vad du tror på, men det är viktigt att ha vänner också. Kanske viktigare än att uttrycka sina annorlunda åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Oavsett så tror jag att dina bästa möjligheter helt enkelt är att ändå tona ner dig lite.

tack..

Det gör dock inte mitt människo förakt nå mindre..
Det betyder alltså att om jag ska kunna överleva med er så måste jag ändra vara lika känslig som en sten, eller leva i total jävla misär..
suck..
Ja, mina boots är det enda som får mig att le på denna jord. så dem stannar. jag får helt enkelt hoppas på att den ilska som byggts upp inuti, och som släpps lös med min medicinering för add och asperger, skrämmer bort alla elaka människor..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

Det gör dock inte mitt människo förakt nå mindre..

Läste det här nyss och det verkar ju inte som att du vill/kan ha vänner. Varför då bry sig om att passa in?


   
SvaraCitera