Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag börja ta kontakt med henne, HJÄLP?


Ämnesstartare

Är så här att jag går 2 året på gymnasiet och efter halv tvåan så märkte jag att en tjej i 1 som går samma typ av program på min skola kollade in mig och det gör hon fortfarande och vet inte hur jag ska ta kontakt, är samtidigt för blyg av mig men det är hon med... HJÄLP hur ska jag göra? Det jag har hört om henne så verkar hon vara en dröm tjej.

Kom igen nu UM, ge mig tips utan några klagomål [smile]


   
Citera

När du märker att hon kollar på dig så titta henne i ögonen tillbaks med ett vänligt léende. Då har du gett "bekräftelse" på att du gillar henne tillbaks. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

När du märker att hon kollar på dig så titta henne i ögonen tillbaks med ett vänligt léende. Då har du gett "bekräftelse" på att du gillar henne tillbaks.

Tack! [smile]
Har gjort det, men vet inte riktigt hur kan ska göra nu... Har snackat lite med henne på facebook, och hennes nummer finns där med...


   
SvaraCitera

Johansson:

facebook

bättre att snacka med henne face to face sen kan ni börja snacka på facebook också. Annars kommer hon bara tro att du är feg som inte vågar snacka med henne på riktigt


   
SvaraCitera

"Hej"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

bättre att snacka med henne face to face sen kan ni börja snacka på facebook också. Annars kommer hon bara tro att du är feg som inte vågar snacka med henne på riktigt

Tycker alla tjejer så? Jadu man kanske måste göra det när man har chansen...

isola:

"Hej"

Vad menar du med " Hej" då? Säga hej, sms....


   
SvaraCitera

Johansson:

Vad menar du med " Hej" då? Säga hej, sms....

säga hej


   
SvaraCitera

Johansson:

Tycker alla tjejer så? Jadu man kanske måste göra det när man har chansen...

Känner inte alla tjejer i hela världen men nej, jag tror inte att alla tjejer tycker så...


   
SvaraCitera

Även om du är blyg prata med henne. Det värsta som kan hända är att du får ett nej, och jorden kommer inte gå under för det.

Du har inget att förlora på att prata med henne "Win win situation" liksom och om hon är lika blyg kommer hon med stor sannolikhet inte starta en konversation utan vänta på att du gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

säga hej

Det var det jag trodde [smile]

Burger:

Känner inte alla tjejer i hela världen men nej, jag tror inte att alla tjejer tycker så...

Ah, sant men ska väl fatta nå jävla mod och ta och göra det! Är less på att vara så blyg[mad]

Beliebes:

Det värsta som kan hända är att du får ett nej

Jadu det är väl det man är rädd för ju, ett stort jävla fiasko måste hon tror att jag är eller så vill hon inte prata om hon inte svarar mig?

Beliebes:

"Win win situation"

Det är ju det om hon svarar [smile]


   
SvaraCitera

1. hitta modet att ta kontakt
2. va kreativ! Du kan ju inleda en konversation hur som helst typ ngn gång då skolan/korridoren är relativt tom fråga om hon vet vad klockan är (och led det vidare till ngt mer intressant), om hon står i kön till toan eller ngt kan du ställa dig också och kanske fråga typ om det varit upptaget länge eller ngt, låtsas att du tappat ngt och fråga folk (inklusive henne) om de sett det (led då samtalet vidare till ngt annat) osv. Finns massor av scenarion man kan hitta på! De flesta frågor är inte så konstiga att ställa till ngn man inte känner och är därför en bra väg till att prata vidare och förhoppningsvis inse att man har ngt gemensamt som kan leda till vänskap eller mer..


   
SvaraCitera

Peta på henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meija_s:

1. hitta modet att ta kontakt

Det är där det sitter in gjutet i huvudet att det inte kommer att lyckas att jag kommer att bli så nervös så att jag inte får ett ord och jag blir stum typ :S Och då kommer ju hon tro att man är ja...

meija_s:

2. va kreativ!

Jo men det tror jag faktiskt jag kan fixa om man tänker lite:) Tack för tipsen!! 😀

passaro:

Peta på henne.

Haha, och det skulle ge vadå?


   
SvaraCitera

Johansson:

Haha, och det skulle ge vadå?

Vetskap om att du finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vetskap om att du finns.

Haha ja klart, men det vet hon ju redan, har redan rört henne eller hon rörde mig när hon gick förbi mig hon tryckte sig mot mig lite lätt och gick förbi alla andra killar 🙂 [smile]


   
SvaraCitera