Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag få min hund att sluta skälla!?


Ämnesstartare

Jag vet bara att skällde man, sprutade vatten eller sånt på Niklas (en amstaff) så blev han bara mer stressad och skällde mer. 🙁 


   
SvaraCitera

Stekaren:

Stäng av CAPS

OKEJ MAMMA


   
SvaraCitera
reben

säg till den lugnt o sakligt o förklara hur du känner o hur du önskar att d va. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Operera bort stämbanden ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:
spruta vatten på honom, det gör jag med katten.S

när gör du det

dressyrkurs ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plutten:

Är det verkligen OK att göra så mot en hund? Söt

du ska inte spruta vatten på någon, gå en dressyrkurs och läs på om hundar.


   
SvaraCitera
SOMBI

isola:

när gör du det

dressyrkurs ja

När han står vid dörren o skriker för att han vill gå ut Rodnar


   
SvaraCitera
SOMBI

plutten:

Är det verkligen OK att göra så mot en hund? Söt

Nä de tar de mer personligt än vad katter gör ;(


   
SvaraCitera
SOMBI

isola:

när gör du det

dressyrkurs ja

Men jag gör det bara när jag har sagt till honom ca hundra gånger... Dumma katter lyssnar ju inte på vad man säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

När han står vid dörren o skriker för att han vill gå ut Rodnar

SOMBI:

Men jag gör det bara när jag har sagt till honom ca hundra gånger... Dumma katter lyssnar ju inte på vad man säger.

Det är snarare katten som fått en dum ägare. Är det en innekatt som inte får gå ut? Sysselsätt hen då på annat vis och sätt dig in i hens situation istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

Nä de tar de mer personligt än vad katter gör ;(

Vad har du för belägg för att katter inte skulle göra det?


   
SvaraCitera
SOMBI

isola: Det är snarare katten som fått en dum ägare. Är det en innekatt som inte får gå ut? Sysselsätt hen då på annat vis och sätt dig in i hens situation istället.

man måste visa vem som bestämmer. när man har en katt som inte lärt sig att inte sitta på matbordet/klösa på soffan/skrika vid dörren och inte lyssnar på när man säger till honom. då får man ta till andra metoder, det är inte något konstigt med det. kom inte och berätta för mig hur jag ska ta hand om min katt när du inte vet om situationen. det är onödigt att vara otrevligt. 

isola: Vad har du för belägg för att katter inte skulle göra det?

egna erfarenheter med katt och hund? stor skillnad på hur man ska lära sig katt och sin hund saker. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

man måste visa vem som bestämmer. när man har en katt som inte lärt sig att inte sitta på matbordet/klösa på soffan/skrika vid dörren och inte lyssnar på när man säger till honom. då får man ta till andra metoder, det är inte något konstigt med det. kom inte och berätta för mig hur jag ska ta hand om min katt när du inte vet om situationen. det är onödigt att vara otrevligt. 

egna erfarenheter med katt och hund? stor skillnad på hur man ska lära sig katt och sin hund saker. 

Våra djur är till stor del en avspegling av oss själva, precis som våra barn är.
Att säga nej och lyfta ned hen från bordet/vaddetnu är kan du få upprepa många ggr, men till slut lär hen sig. Både djur och barn gör saker de inte får om de inte får den aktivering och stimulans de behöver. Lek med katten, skaffa klösmöbler, lär hen gå i koppel, köp/gör leksaker du gömmer godisbitar i osv.


   
SvaraCitera
SOMBI

isola: Lek med katten, skaffa klösmöbler, lär hen gå i koppel, köp/gör leksaker du gömmer godisbitar i osv.

det gör vi, tro mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den måste få en trygg tillvaro med någon som är tillräckligt dum för att hålla djur fångna med samvetet i behåll

känner på mig att du inte är det


   
SvaraCitera