Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag få min hyresvärdinna att låta bli...


Ämnesstartare

att ta ut min osthyvel ur kylskåpet hela tiden?

Jag är en sån människa som efter att ha tagit mig några skivor ost stoppar in osten i en plastpåse, lägger in den i kylen och sedan lägger osthyveln ovanpå. Detta verkar hon inte uppskatta, då hon är någon form av hycklande kylskåpsrenlighetsfascist. Hon kräver att man tvättar händerna innan man öppnar kylskåpet, men ändå så ligger där hennes gamla bacon, halvt invirat i aluminiumfolie och sprider AIDS och fail över min apelsinjuice.

Hur ska jag på bästa sätt få henne att inse att min osthyvel är bra mycket mer hygienisk än hennes äckliga baconflottiga aluminiumfolie, och att hon därför ska ge fullkomligt fan i att ta ut den ur kylskåpet och sedan trycka in den under kaffebryggaren? Jag vill ju inte verka otrevlig så att hon vräker mig, men detta är ändå ett ganska stor problem för mig. [sad]

Hjälp mig kära UM!


   
Citera
Ämnesstartare

[bigsmile]
(Jag vet tyvärr inte. [sad])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm prata med henne om det kanske? Eller skriv en lapp typ "rör ej min osthyvel"[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NeonBarn:

Hm prata med henne om det kanske?

Men hur lägger man upp en sån diskussion utan att såra henne? [sad] Det är ju liksom ett ganska känsligt ämne.

NeonBarn:

Eller skriv en lapp typ "rör ej min osthyvel"[bigsmile]

Vi har visserligen ett kommunikationssystem som består av lappar på kylskåpet, men det känns ändå så kallt och opersonligt.


   
SvaraCitera

Ta en diskussion och prata om det.

Om jag fattar det rätt är det du som är inneboende och du som ska anpassa dig mer. Ta en diskussion och prata om vad för regler som ska gälla(inga fester på vardagar - hjälpas åt att städa - bla bla bla). Kom överens. Det ni kommer överens om kör ni på, oavsett om ni båda är missnöjda eller icke missnöjda med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns två typer av personer, sådana som du och jag, som lämnar osthyveln i kylskåpet, och sådana som inte gör det. Eftersom du är inneboende får du anpassa dig [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Om jag fattar det rätt är det du som är inneboende och du som ska anpassa dig mer.

Det är inte det faktum att jag inte får ha osthyveln i kylskåpet som är problemet. Problemet är att hon har fel och jag har rätt gällande smittorisken från min osthyvel kontra hennes aluminiumfolie, men att jag inte kan påpeka detta utan att framstå som att jag idiotförklarar henne. [cute]


   
SvaraCitera

Nevon:

Det är inte det faktum att jag inte får ha osthyveln i kylskåpet som är problemet. Problemet är att hon har fel och jag har rätt gällande smittorisken från min osthyvel kontra hennes aluminiumfolie, men att jag inte kan påpeka detta utan att framstå som att jag idiotförklarar henne.

Kom överens om att INGEN ska ligga i kylskåpet?
framför allt inte ni två tillsammans.

jag menar att INGET* ska ligga där mer än mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Kom överens om att INGEN ska ligga i kylskåpet?

Men jag skiter ju fullständigt i huruvida hennes äckliga alumiumfolie ligger där eller inte. Jag vill ju att hon ska förstå att min osthyvel inte orsakar hennes gamla potatis någon skada genom att ligga i samma kylskåp, samtidigt som jag inte vill förnärma henne genom att belysa hennes indolens. [sad]


   
SvaraCitera

Nevon:

Men jag skiter ju fullständigt i huruvida hennes äckliga alumiumfolie ligger där eller inte. Jag vill ju att hon ska förstå att min osthyvel inte orsakar hennes gamla potatis någon skada genom att ligga i samma kylskåp, samtidigt som jag inte vill förnärma henne genom att belysa hennes indolens.

eller att allt ska ligga där inne? smörknivar, mjölkglas, tallrikar med halvuppätna portioner, osthyvlar osv.


   
SvaraCitera

Har ni olika fack i kylskåpet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Det finns två typer av personer, sådana som du och jag, som lämnar osthyveln i kylskåpet,

Och jag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta ät ost så är problemet löst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

eller att allt ska ligga där inne? smörknivar, mjölkglas, tallrikar med halvuppätna portioner, osthyvlar osv.

Det får det gärna göra, bara hon håller sig på sin sida och håller rent där.

uppenbar:

Har ni olika fack i kylskåpet?

Nja. Vi har varsin sida.

nekromutant:

Sluta ät ost så är problemet löst.

Inte ett alternativ. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Inte ett alternativ. [no-no]

Det var ett bra förslag, i alla fall.


   
SvaraCitera