Aviseringar
Rensa alla

hur ska jag gå ner 2 kg!


Ämnesstartare

hej! Jag väger just nu 45-46 kg o är 161 cm lång ungefär. Jag äter väll helt normalt o tränar 6-8 gånger i veckan, alltså taekwondo! Jag vill alltså gå ner till 44 kg för att kunna minska en viktklass vid tävlingar! Men frågan är hur ska jag göra, vad ska jag äta? 


   
Citera
Ämnesetiketter

"Om du vill gå ner 2 kg vid invikting så är det bara att sätta sig i bastun 30 min dagen innan."


   
SvaraCitera

finalina: Men frågan är hur ska jag göra, vad ska jag äta?

Hur lång tid talar vi om här?
vad har du för fettprocent just nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Hur lång tid talar vi om här?
vad har du för fettprocent just nu?

1- 2 månader, jag googlade o hittade en räknare och den säger att jag har 18,9 % koppsfett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
"Om du vill gå ner 2 kg vid invikting så är det bara att sätta sig i bastun 30 min dagen innan."

Men jag vill ju inte behöva göra det varje gång lixom, jag vill ju slippa det.. 


   
SvaraCitera

finalina:

Men jag vill ju intearrow-10x10.png behöva göra det varje gång lixom, jag vill ju slippa det.. 

Varför träna så mycket?


   
SvaraCitera

finalina: 1- 2 månader, jag googlade o hittade en räknare och den säger att jag har 18,9 % koppsfett

alright, det känns ju inte så seriöst med en internet räkning men whatever vi kör ändå.
Enklaste sättet (och det enda sättet jag kommer ta upp för det är den jag själv kör) är att dra ner på kolhydrater i rätt stor mån (max 10-15% av ditt dagliga intag) och absolut ingen skitmat ÖHT.
beroende på genetik och intensitet i träningen borde du klara av att gå ner till din målvikt men dina siffror är lite luddiga, så no promises
Om du ligger 100-200 gram över din målvikt kan du svettas ut det antagligen så det är ingen fara på taket om du ligger pyttelite över men tänk på att det kan trötta ut dig inför tävling om du inte får vila mellan


   
SvaraCitera

Du behöver 15% underhudsfett för att få mens, 


   
SvaraCitera

schim: Du behöver 15% underhudsfett för att få mens,

ska hon äta mens eller
sluta gå offtopic 


   
SvaraCitera

superpojken:

skaarrow-10x10.png hon äta mens eller
sluta arrow-10x10.png offtopic 

Det var ett relaterat inlägg då det var ett påpekande.


   
SvaraCitera

superpojken:

ska hon äta mens eller
sluta gå offtopic 

Hon vill gå ner i vikt och har just nu 18.9%. För att kroppen ska fungera normalt behöver hon ha minst 15%. 
kanske offtopic men hon behöver tänka på det


   
SvaraCitera

superpojken:

ska hon äta mens eller
sluta gå offtopic 

wtf
knappast offtopic, mkt viktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

wtf
knappast offtopic, mkt viktigt

just nu mår jag jättebra, o jag tror inte på att man ska behöva fett för att få mens, bara jag är hälsosam o mår bra! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:

Varför träna så mycket?

För jag har träningar så ofta som jag MÅSTE gå på plus att det är skit kul! 


   
SvaraCitera

superpojken:

ska hon äta mens eller
sluta gå offtopic 

ja för det var precis vad hon menade mkt korrekt


   
SvaraCitera